דלג לתוכן
מי צריך לעבור בדיקת קולונוסקופיה ומתי?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/08/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אבי בן ה-73 עבר בדיקת קולונוסקופיה בה התגלה פוליפ שפיר שהורחק. הרופא המליץ גם לבני משפחתי לבצע בדיקה זו ולהיות במעקב. מאיזה גיל רצוי לבצע בדיקה זו? האם מבקשים בדיקה זו דרך רופא משפחה? אני כיום בן 38.

תשובה:
המלצות האגודה למניעה ולגילוי מוקדם של סרטן בישראל הן כדלקמן: לנשים ולגברים מעל גיל 50 מומלץ לבצע בדיקת דם סמוי בצואה, אחת לשנה, ובדיקת קולונוסקופיה אחת ל-10 שנים. אנשים בקבוצת סיכון לחלות בסרטן המעי הגס, כלומר מי שיש להם קרובי משפחה שאובחנו במחלה, צריכים להתחיל במעקב 10 שנים לפני הגיל בו אובחן קרוב משפחתם. מי שיש קרוב משפחה מדרגה ראשונה הסובל מתסמונת תורשתית לא פוליפוזית צריך להיות במעקב החל מגיל 25, ואם מדובר בקרוב משפחה עם תסמונת פוליפוזיס מורשת, יש לבצע בדיקת קולונוסקופיה החל מגיל 15. במקרה שלך, היות שלאביך נמצא פוליפ אחד שפיר, אני ממליצה להתייעץ עם גסטרואנטרולוג. קרוב לוודאי שהוא ימליץ על בדיקת דם סמוי בצואה כשלב הראשון, ועל פי תוצאותיה ימליץ או לא על ביצוע קולונוסקופיה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' מרים דוידוביץ
פרופ' מרים דוידוביץ ילדים
מנהלת המכון לנפרולוגיה במרכז שניידר לרפואת ילדים.
ד"ר יעל מליניאק
ד"ר יעל מליניאק משפחה
4.9
( 39 חוות דעת )
"טיפול מספק, מקצועי ויסודי עם הקשבה והבנת מצבי.."
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו