דלג לתוכן
רמת חלבון גבוהה בדם
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/08/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 30. עשיתי בדיקות דם עקב חולשה וסחרחורות, והתוצאות היו תקינות חוץ מרמת הפרוטאין, שהיתה 8.1 בעוד שתחום הנורמה הוא עד 5. כשקראתי על כך הבנתי שמשהו לא ספציפי קורה בגוף. דיברתי עם הרופא שלי ולא קיבלתי תשובה ברורה. האם עלי לערוך עוד בדיקות או לפנות לרופא אחר?

תשובה:
יש חשיבות לסוג החלבון שרמתו גבוהה - אם הוא אלבומין או גלובולין (זה מה שהבדיקות הכלליות בדרך כלל מראות). לא ציינת אילו בדיקות נוספות נערכו, ויש לכך חשיבות בהערכת משמעות התשובות. רמת גלובולין גבוהה מעידה לעיתים על מצב זיהומי וירלי או דלקתי אחר. באישה צעירה, רמת חלבון גבוהה לא מעידה בהכרח על בעיה. בדיקות מעבדה חייבות להישקל בהקשר של הבעיות שחש המטופל וממצאי הבדיקה הגופנית ובדיקות מעבדה אחרות. אם את סומכת על הרופא שלך, דברי איתו פעם נוספת. אם לא - פני לרופא משפחה או לפנימאי אחר. ד"ר קרן מאיר-שפריר - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר קורנליוס נאסר
ד"ר קורנליוס נאסר עיניים
מומחה רשתית כירורגית , רופא בכיר ומנתח במחלקת עיניים מרכז רפואי אסף הרופא
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
ד"ר יוסף לייטנר
ד"ר יוסף לייטנר אורתופדיה
מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה בבי"ח מאיר, כפר סבא
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו