שאלה - שינויים בהתנהגות אצל אדם שנוטל 3 תרופות

השאלה:
אבי בן 70, סובל מיתר לחץ דם, ומרמת כולסטרול גבוהה. נוטל תרופות את התרופות enaladex, simvaxon, plavix




תשובה:
אבי בן 70, סובל מיתר לחץ דם, ומרמת כולסטרול גבוהה. נוטל תרופות את התרופות enaladex, simvaxon, plavix. לאחרונה נראה כי חלו שינויים בהתנהגותו: הוא מגלה חשדנות יתר. האם יתכן כי זוהי תופעת לוואי של התרופות?

לגבי פלאויקס (clopidogrel) לא מצאתי שינויי התנהגות כתופעת לוואי. לגבי סימוביל, הניתנת להפחתת שומני הדם, יש בספרות הרפואית תיאורים של שכחה לטווח קצר, חוסר שקט (איריטביליות) ודיכאון, אך אלה לא תופעות שכיחות. לגבי אנאלאפריל, יש תיאורים בודדים של בלבול, חוסר אוריינטציה וחרדה, אך אלה מאוד לא שכיחים.

נראה לי שבשל הגיל ובשל החשדנות שאתה מתאר, אולי צריך לחשוב גם על כיוונים אחרים פרט לתרופות. היוועצי ברופא המטפל של אביך.

בברכה,

ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד

[09/09/2008]




רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
פרופ' (PhD) בנימין ברטוב פרופ' (PhD) בנימין ברטוב
מומחה בפריון ומורפולוגיה של תאי הזרע. קרא עוד
פרופ' סמי ניטצקי פרופ' סמי ניטצקי
מומחה לטיפול בורידים ברגליים ובכלי דם קרא עוד

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל