שאלה - השיטה הנכונה להפסקת התרופה ציפרלקס

השאלה:
אני בן 63. עברתי ניתוח ראש להוצאת מנינגיומה, שעבר פחות או יותר בסדר, ואני נמצא במעקב בבית החולים. רופאת המשפחה רשמה לי את התרופה ציפרלקס כדי לצמצם את המתח והחרדות. לאחר תקופה של כ-4 חודשים בה צרכתי כדור אחד ביום, התחלתי לקחת חצי כדור, ולאחר כחודש הפסקתי לגמרי בתיאום עם רופאת המשפחה.

לאחר כמה ימי הפסקה התחלתי להרגיש אי-יציבות והרגשת שכרות, וזה נמשך כשבועיים ועדיין לא עובר. האם יש לזה קשר להפסקת התרופה, או שזה קשור למשהו אחר? האם יש שיטה להפסקת נטילת התרופה בלי תופעות הלוואי? מה אני צריך לעשות?


תשובה:


אסציטאלופראם, או ציפרלקס, היא תרופה המיועדת לטיפול בדיכאון ובהפרעות חרדה. היא שייכת למשפחת חוסמי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SSRI) ומעלה את כמות הסרוטונין במוח. תופעות הלוואי האפשריות לאחר הפסקת הטיפול בציפרלקס הן דיכאון, סחרחורות, עצבנות, מתח נפשי, כאבי ראש, בלבול ועוד.

יכול להיות שתופעת הסחרחורות שאתה מתאר היא כתוצאה מהפסקת הטיפול. הדרך הכי טובה להפסיק את השימוש בתרופה היא בהדרגה, כדי למנוע ככל האפשר את תופעות הלוואי. לפי תיאורך, כך נהגת. אם התופעות לא חולפות בשבועות הקרובים, פנה לבדיקת רופא.

עוד מידע תמצא כאן:

http://www.infomed.co.il/drug4.asp?dID=356




רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!