דלג לתוכן
השיטה הנכונה להפסקת התרופה ציפרלקס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/10/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 63. עברתי ניתוח ראש להוצאת מנינגיומה, שעבר פחות או יותר בסדר, ואני נמצא במעקב בבית החולים. רופאת המשפחה רשמה לי את התרופה ציפרלקס כדי לצמצם את המתח והחרדות. לאחר תקופה של כ-4 חודשים בה צרכתי כדור אחד ביום, התחלתי לקחת חצי כדור, ולאחר כחודש הפסקתי לגמרי בתיאום עם רופאת המשפחה. לאחר כמה ימי הפסקה התחלתי להרגיש אי-יציבות והרגשת שכרות, וזה נמשך כשבועיים ועדיין לא עובר. האם יש לזה קשר להפסקת התרופה, או שזה קשור למשהו אחר? האם יש שיטה להפסקת נטילת התרופה בלי תופעות הלוואי? מה אני צריך לעשות?

תשובה:
אסציטאלופראם, או ציפרלקס, היא תרופה המיועדת לטיפול בדיכאון ובהפרעות חרדה. היא שייכת למשפחת חוסמי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SSRI) ומעלה את כמות הסרוטונין במוח. תופעות הלוואי האפשריות לאחר הפסקת הטיפול בציפרלקס הן דיכאון, סחרחורות, עצבנות, מתח נפשי, כאבי ראש, בלבול ועוד. יכול להיות שתופעת הסחרחורות שאתה מתאר היא כתוצאה מהפסקת הטיפול. הדרך הכי טובה להפסיק את השימוש בתרופה היא בהדרגה, כדי למנוע ככל האפשר את תופעות הלוואי. לפי תיאורך, כך נהגת. אם התופעות לא חולפות בשבועות הקרובים, פנה לבדיקת רופא. עוד מידע תמצא כאן: http://www.infomed.co.il/drug4.asp?dID=356
רופאים בתחום
פרופ' סמי ניטצקי
פרופ' סמי ניטצקי כירורגיה
סגן מנהל המחלקה לכירורגיה של כלי הדם והשתלות ברמב"ם
 סיגלית רווה
סיגלית רווה רפואה אסתטית
סיגלית רווה הינה מומחית לאסתטיקה ווולנס בעולם הבריאות והאנטיאייגינג
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו