דלג לתוכן
מדוע יש לקחת את הגלולה למניעת הריון ביום הראשון של המחזור
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/11/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

מדוע חייבים להתחיל ליטול גלולה ביום הראשון של המחזור? והאם התחלת גלולות באמצע החודש פוגעת ביעילותן?

תשובה:
הגלולות למניעת הריון פועלות ע"י עיכוב שחרור גונדוטרופינים - הורמונים המשפיעים על השחלה. עיכוב השחרור שלהם מונע עליה ב- LH שהוא אחד מהגונדוטרופינים, ובכך מונע ביוץ (תהליך הביוץ מחייב הפרשה של LH לפני כן). למעשה הגלולות מדכאות את המערכת שאחראית להפרשת הורמוני המין. העיכוב נעשה ע"י רמות קבועות יומיומיות של אסטרוגן המסופקות ע"י הגלולה. הפסקת הגלולות גורמת לדימום בשל הירידה ברמת ההורמונים. הגלולות ניתנות ביום הראשון של הווסת כיוון שזהו היום הראשון של המחזור החודשי, שממנו מתחיל מעגל חדש. לקיחת הגלולות אחרי היום הראשון של המחזור בהחלט תפגע ביעילותן, כיוון שאז אין דיכוי של המערכת ההורמונלית בגוף - הגוף מפריש גונדוטרופינים שגורמים להפרשת אסטרוגן מהשחלה וכל התהליך של התפתחות הזקיקים והביוץ יקרה כיוון שאין עיכוב ע"י הגלולות.
רופאים בתחום
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
ד"ר ניצן שלזינגר
ד"ר ניצן שלזינגר רפואת שיניים
מנהל מרכז להשתלות שיניים ואסתטיקה במרכז יהלום
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו