דלג לתוכן
קשר בין PTSD ואירוע מוחי
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/09/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אובחנתי כסובל מ ptsd ועברתי אירוע מוחי שאלתי היא האם יש קשר נסיבתי בין פוסט טראומה (ו/או התרופות לאירוע מוחי שקרה לי? (אוטם פריטאלי)

תשובה:
משאלתך אני מבינה שאתה סובל מ- PTSD (הפרעת דחק פוסט-טראומטית) מזה מספר שנים, ולאחרונה עברת אירוע מוחי. לא קיים קשר ידוע בין שני הדברים. ערכתי עבורך סקירת ספרות, ומצאתי מספר מאמרים העוסקים בנושא. לאחרונה פורסם מחקר שבדק ניצולי שואה עם PTSD שלקו באירוע מוחי, ומצא כי ההשלכות הנוירו-פסיכולוגיות של האירוע המוחי גורמות לעיתים להחמרת ה-PTSD , להתעוררות זכרונות טראומטיים ולהידרדרות במנגנוני ההתמודדות. מחקרים אחרים בדקו את שיעור מקרי ה-PTSD שהופיעו לאחר אירוע מוחי. מחקר שפורסם ב-1999 בדק את ההשפעה של גורמים פסיכולוגיים וסוציו-אקונומיים על גורמי הסיכון לאירועים מוחיים. עורכי המחקר עקבו אחרי 120 אנשים שפתחו PTSD לאחר מלחמה, והשוו אותם לקבוצה של 120 אנשים ללא PTSD. נמצא כי גורמי סיכון לאירועים מוחיים: יתר לחץ דם, הפרעה בפרופיל השומנים בדם ועודף משקל - היו גבוהים יותר באופן משמעותי בקבוצת האנשים שסבלה מ-PTSD. משום מה לא התייחס המחקר הזה לעישון, שגם הוא גורם סיכון משמעותי ביותר. מסקנת עורכי המחקר הייתה כי יש להשקיע משאבים למניעת גורמי סיכון בקבוצות הנמצאות במצבי לחץ וחרדה כרוניים. באשר לשאלתך בנושא התרופות - לא ציינת באילו תרופות אתה מטופל, אבל קשה לי להאמין שהן תרמו להופעת האירוע המוחי.
רופאים בתחום
פרופ' יעקב בר
פרופ' יעקב בר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"טיפול מסור מקצועי סבלני"
ד"ר יונתן קוגן
ד"ר יונתן קוגן קרדיולוגיה
מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, אסותא אשדוד, קרדיולוג מומחה במחלות לב והתמחות בהפרעות קצב
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו