דלג לתוכן
אודה לכם אם תוכלו לעזור לי בבעיה שדי מטרידה אותי ביום יום כשאני חושב על
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 16/09/2003
1 דקות קריאה
שאלה:

אודה לכם אם תוכלו לעזור לי בבעיה שדי מטרידה אותי ביום יום כשאני חושב עליה מזה כ- 3 שנים. אני סובל מציסטה שנימצאת מתחת לעצם הזנב - כסנטימטר או שניים מתחת לתחילתו של "החריץ" של הישבנים מלמעלה. לפני כשנתיים - אולי קצת פחות, הלכתי לרופא והוא בדק ואמר שיש לי ציסטה וצריך לטפל בזה. לציסטה יש 2 פתחים קטנים מאד - יש בה קצת שערות. מה גם שה"כיס" הזה מתמלא באוויר ואני מרגיש את זה מתמלא וקצת קצת שומע. עברתי אצלו את הטיפול. והרופא ניקה לי את זה בהרבה תמיסת סאליין. והוציא משם לא מעט פלומות קטנות של שיער רטובות מדם. הרופא אמר שזה לא נגמר- הוא חבש לי את זה ואמר שצריך לעשות עוד טיפול עד עכשיו זה מפריע לי. שמעתי על הטיפול שמתאים לזה- שצריך להוציא את המעטפת הפנימית של הכיס ואז זה נסגר. אשמח מאד לדעת על הטיפול המודרני, היעיל ,.אם קיים. וגם עוד שאלה: מה יכול לקרות אם לא מטפלים?

תשובה:
התופעה נקראת סינוס פילונידלי או ציסטה פילונידלית (sinus pilonidal). מדובר בכיס הממוקם בתת- העור בין הישבנים בקצה עצם הזנב ומכיל שיער. בד"כ אינו מפריע, אולם עשוי להזדהם ולגרום למורסה המחייבת פתיחה וניקוז, או לגרום לזיהום כרוני באזור. כאשר יש זיהומים חוזרים מומלץ להוציא את הציסטה בניתוח. אנא פנה לכירורג כללי על מנת להתייעץ לגבי ניתוח. לפרטים נוספים- http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/imagepages/9746.htm
רופאים בתחום
מרפאת מרקוביץ'- מרכז מומחים ברפואת שיניים
מרפאת מרקוביץ'- מרכז מומחים ברפואת שיניים רפואת שיניים
4.9
( 31 חוות דעת )
"רופא אדיב ומקצועי"
 יורם בניטה מרפאת - ANEW
יורם בניטה מרפאת - ANEW רפואה אסתטית
מומחה למדעי השיער EXPERT TRICHOLOGIST
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד״ר שמעונוביץ רופאה נהדרת, מקצועית ביותר ובו זמנית נעימה ואדיבה. היא מסורה בצורה יוצאת דופן. אני ממליצה בחום לכל מי שתרצה לבחור בד״ר מיכל שמעונוביץ!!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו