דלג לתוכן
נתקלתי באחד המאמרים בנושא השמנה והרזיה שיש תרופות הניתנות לעידוד הירידה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 17/09/2000
1 דקות קריאה
שאלה:

נתקלתי באחד המאמרים בנושא השמנה והרזיה שיש תרופות הניתנות לעידוד הירידה במשקל. נתקלתי באחד המאמרים בנושא השמנה והרזיה שיש תרופות הניתנות לעידוד הירידה במשקל. 1. האם התרופות האנזימיות שמקבלים לפירוק השומנים יכולות לעזור? 2. האם יש תרופה המפרקת שומן או פחמימות ?

תשובה:
עודף משקל הוא בעיה הנובעת משילוב של כמה גורמים, ועל כן גם הטיפול בבעיה צריך לשלב מספר גישות. תורשה, הרגלי חיים, וליקוי בחילוף החומרים הם רק חלק מהגורמים התורמים לעלייה במשקל. באנשים עם עודף משקל ניכר או באנשים עם עודף משקל בינוני וגורמי סיכון למחלת לב (סוכרת, לחץ דם גבוה, וכדומה) מומלץ לשלב תזונה מתאימה (דיאטה), טיפול פסיכולוגי קוגניטיבי או התנהגותי, ולעיתים גם תרופות המסייעות לירידה במשקל. תרופות המסייעות לירידה במשקל מדכאות תיאבון, או שמונעות ספיגה של חלק מהשומן מהמעי. חלק גדול מהתרופות לדיכוי תיאבון הוצאו משימוש כיוון שהסתבר כי הן עלולות לגרום למחלה במסתמי הלב (לדוגמה, פנפלוראמין - פונדרקס), אך כיום נמצאות בפיתוח ובבדיקה תרופות חדישות יותר לדיכוי תיאבון. תרופות אחרות, כמו orlistat (קסניקאל), מונעות ספיגה של חלק מהשומן מהמעי ומסייעות בכך להפחית את צריכת הקלוריות. תרופות אנזימתיות המפרקות שומנים אינן מסייעות להפחתת משקל. [17/09/2000]
רופאים בתחום
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
ד"ר יהודה ספקוטי
ד"ר יהודה ספקוטי נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"דר ספקוטי מעבר למיקצועיות מרשימה. הינו אדם אנושי קשוב ואיכפתי. נסך בי בטחון ואמון. הלואי וכל הרופאים יהיו כמוהו."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו