דלג לתוכן
על כלמידיה ובדיקת PCR .
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 17/09/2006
2 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 24. לפני מס' ימים חבר שלי לשעבר התקשר ואמר שאובחנה אצלו מחלת הכלמידיה. שכבנו בסך הכל פעמיים - בשתי הפעמים ללא קונדום (לאחר שתוצאות הבדיקה שעשה ל HIV ולצהבת יצאו תקינות). (לפניו שכבתי רק עם אדם אחד ורק עם קונדום.) הפעם הראשונה ששכבנו הייתה ב- 3.7, הפעם האחרונה ששכבנו הייתה ב-30.7 קבעתי תור לרופא נשים לשבוע הבא, על מנת שייתן לי הפניה לבדיקת שתן ל- PCR. האם בדיקה זו מספקת? האם יש מקום בכל זאת לתת אנטיביוטיקה, בשל החשש שאולי בכל זאת נדבקתי, גם ללא המתנה לתוצאות הבדיקה? איזו אנטיביוטיקה הכי יעילה? האם תשובה שלילית היא ודאית ב-100%? לאחר כמה ימים מתקבלת תשובה לבדיקה זו? רציתי לדעת, כמה זמן עובר מרגע ההדבקה עד לסיבוך של המחלה : דלקת פנים האגן, עקרות או הריון מחוץ לרחם וכדומה? מאחר ועברו חודשיים וחצי מהפעם הראשונה ששכבנו, האם תקופה זו בנוסף לתקופת ההמתנה לתוצאות הבדיקה, ללא מתן טיפול תרופתי, עלולה לגרום שהזיהום יהפוך לכרוני ויתפשט לרחם ולחצוצרות, יגרום להצטלקות ולהפרעה בפוריות? האם טיפול תרופתי יכול להעלים את המחלה לחלוטין, בלי שהיא תחזור בעתיד? * אוסיף כי אני סובלת מבעיות הורמונליות שונות (ניתוח להוצאת ציסטה שחלתית ועוד). אודה על התייחסותכם המהירה לכל שאלותיי, מאחר ואני מאוד מודאגת.

תשובה:
מחלת הכלמידיה היא אכן אחת מהמחלות הנפוצות ביותר שעוברות במגע מיני. מדובר בחיידק רגיש מאוד לטיפול אנטיביוטי. בדיקת ה- PCR, אם נעשית כהלכה (החלק הראשון של השתן ראשון בבוקר) רגישה וסגולית כך שערך הניבוי שלה מצוין. כלומר, בדיקה שלילית אכן מנבאת בצורה טובה מאוד שאין חיידק ויחד עם זאת הבדיקה רגישה דייה על מנת לאבחן את נוכחות החיידק במידה ואכן נדבקת. יחד עם זאת, כאשר אחד מבני הזוג נדבק במחלת מין שקשורה בדלקת השופכה אני הייתי מטפל בטיפול אנטיביוטי בנשי בני הזוג. משך הזמן בן מחלת הכלמידיה הופכת לכרונית וגורמת לנזקים הקשורים בפוריות תלוי במחלה ממנה סבלת. למשל, אם הכלמידיה גרמה לך לדלקת של אברי האגן (PID) משך הזמן קצר יותר מאשר אם נגרמה לך דלקת השופכה בלבד. יחד עם זאת, חודשיים וחצי מאז ההדבקה זה זמן קצר מאוד כך שנראה לי שאם תאובחני ותטופלי כיאות לא ייגרם לך נזק משמעותי. בברכה דר' איציק לוי מומחה למחלות זיהומיות
רופאים בתחום
ד"ר יוסף לייטנר
ד"ר יוסף לייטנר אורתופדיה
מנהל היחידה לניתוחי עמוד שדרה בבי"ח מאיר, כפר סבא
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
ד"ר גיל לוי
ד"ר גיל לוי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל היחידה לרפואת רצפת האגן בבית החולים האוניברסיטאי, אסותא אשדוד
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו