//

שאלה - התכווצויות בטן אחרי טיפולי הפריה

השאלה:
עברתי שני טיפולים של זריקות גונל F , השבחה, הזרעה וזריקות תמיכה של פרוגסטרון. כיום אני 9 ימים אחרי ההזרעה האחרונה, ויש לי מדי פעם כאבי בטן, התכווצויות, בבטן תחתונה. האם זה מעיד על אי הצלחת הטיפול? אולי מבשר על בואו של המחזור? או אולי זו תחושה נורמלית בתחילת הריון?


תשובה:


כאבי בטן תחתונה הם סימפטום מאד לא ספציפי אשר יכול להיות קשור או לא קשור לתהליך הטיפול שאת עוברת. מקורם של כאבים התכווצותיים יכולים להיות במערכת המין, ואז ייתכן שמדובר בהתכווצויות או בתחושת התכווצות של הרחם. אירועים אלה יכולים להיות מבשרי דימום וסתי ויכולים להיות תגובת הרחם לרמות ההורמונים הגבוהות שמלווות הריון בתחילת דרכו.

מובן שכאבים אלה יכולים להיות ממקור שאינו מערכת המין, כגון מערכת השתן או מערכת העיכול.

בכל אופן, על מנת להיות בטוחה, אם לא יופיע דימום וסתי, תוכלי בעוד מספר ימים לערוך בדיקת הריון, ומובן שתמיד אפשר וכדאי להתייעץ עם הגינקולוג המטפל.

ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!