דלג לתוכן
הטיפול התרופתי בפטרת ציפורניים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/09/2007
2 דקות קריאה
שאלה:

אני סובל זה עשרות שנים מפטרת ציפורניים קשה. לאחרונה, לאחר בדיקות של טיב הפטרת, לקחתי במשך שלושה חודשיים תרופה בשם טרבינאפין (Terbinafine). לאחר תקופה זו הציע לי הרופא להמשיך בתרופה בשם Trican. נראה לי מוזר להחליף תרופה, במיוחד לאחר שסוף סוף ראיתי תוצאות טובות לאחר השימוש בתרופה הראשונה. כל בדיקות הדם שעשיתי היו תקינות בעקבות התרופה הראשונה, ולא הרגשתי שום תופעות לוואי. האם החלפת תרופה היתה מוצדקת?

תשובה:
חבל שלא ציינת בשאלתך את תוצאות הבדיקות לטיב הפטרת שעברת. למרות שפטרת הציפורניים אינה גורמת כאב, מומלץ לטפל בה. ציפורניים עם פטרת לא מטופלת מהוות מאגר זיהומי של פטריות המתפשטות בהתמדה מהציפורניים לעור שמסביב וגורמת לגרד ואי נוחות מתמשכים. סדקים בין אצבעות הרגליים יכולים להוות מקור לחיידקים שיגרמו להתפתחות דלקת קשה בעור השוקיים הנקראת שושנה - Erysipelas. ברוב המקרים מדובר בפטריות מסוג הדרמטופיטים. באחוז קטן יותר של המקרים, בעיקר בציפורני הידיים, ישנו זיהום גם בפטריות מסוג קנדידה. בשנים האחרונות הוכנסו לשימוש 2 תרופות חדשניות לטיפול בפטרת. האחת, Terbinafine (לאמיזיל, Lamisil), מתאימה לטיפול בדרמטופיטים והשניה, Itraconazole) Sporanox), מתאימה גם לדרמטופיטים וגם לקנדידה. כדורי הטרבינאפין שנטלת ניתנים בדרך כלל למשך כארבעה חודשים, ואחת התכונות שלהם היא שהתרופה נשארת פעילה בגוף גם בשלושת החודשים הבאים לאחר הפסקת נטילתה. בגלל העמידות הרבה של פטרת הציפורניים, אנחנו מחכים שתצמח ציפורן חדשה ובריאה לחלוטין, ורק לאחר מכן מפסיקים את הטיפול לגמרי, ולכן בכל מקרה, מומלץ להמשיך בטיפול בטיפות נגד פטריות לאחר סיום הטיפול כדי למנוע את חזרת הפטרת. לכן, אם הפטרת שלך נגרמה על ידי קנדידה, שינוי הטיפול המוצע הגיוני ונכון. אם הפטרת היא מסוג הדרמטופיטים, הטיפול שקיבלת אינו הטיפול הראשוני והסטנדרטי. במקרה כזה, הייתי מייעץ לך לפנות לרופא עור נוסף כדי לקבל חוות דעת נוספת. בקישורים הבאים תוכל למצוא מידע נוסף: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=300
רופאים בתחום
ד"ר יעל מוזר גלזברג
ד"ר יעל מוזר גלזברג ילדים
5.0
( 8 חוות דעת )
"הגעתי די לחוצה עם התינוקת בת ה5 חודשים ואני מרגישה בזכות הטעפול ובמענה המסור והמלא של יעל שהוקל לי ויכולה להיות רגועה לגבי הטיפול בבתי"
ד"ר יהודה ספקוטי
ד"ר יהודה ספקוטי נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"דר ספקוטי מעבר למיקצועיות מרשימה. הינו אדם אנושי קשוב ואיכפתי. נסך בי בטחון ואמון. הלואי וכל הרופאים יהיו כמוהו."
ד"ר גבי לביא
ד"ר גבי לביא רפואת שיניים
רופא שיניים, מומחה לרפואת הפה, מוסמך לביצוע היפנוזה רפואית וכן לשימוש בגז צחוק
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו