דלג לתוכן
הפלות חוזרות ומחזור קצר כסימנים לקרישיות יתר
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 21/09/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

עברתי שתי הפלות בהפרש של שנה. באחת לא היה דופק ולא התפתח עובר בשבוע 9, ובשנייה היה דופק ובשבוע 12 התגלה כי העובר מת. בשתי ההפלות עברתי גרידה.יום למחרת כבר כמעט ואין לי דימום. כמו כן הווסת שלי יחסית קצרה - 3 ימים שמתוכם רק יום אחד יש דימום רב יותר. האם סימנים אלה מעידים על יתר קרישת דם?

תשובה:
אלה לא הסימנים שמחפשים בבעיות של קרישיות יתר. בד"כ מדובר על היסטוריה משפחתית של אירועים תסחיפיים-פקיקיים, למשל: קריש דם שנוצר ברגל, אירוע של תסחיף ריאתי, או שהדברים הללו קרו אצלך בעבר. אני ממליצה לך להתייעץ עם רופא הנשים שלך. אומנם הפלות חוזרות מוגדרות כ - 3 אירועים רצופים, שכן שתי הפלות בשליש ראשון יכולות להיות שכיחות יחסית ואינן מעידות בהכרח על בעיה כלשהי. אך ניתן לשלוח אותך לבירור להפלות חוזרות שכולל, בין יתר, בדיקות גנטיות לבני הזוג (קריוטיפ) ובירור לקרישיות יתר אצל האישה. ישנן לא מעט פעמים שעל אף הבירור לא נמצאת סיבה כלשהי.

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות רפואה אסתטית
קליניקה חדשנית ביותר אשר משתמשת בטכנולוגיות המתקדמות בעולם האסתטיקה ויופי
ד"ר אסף פרימן
ד"ר אסף פרימן עיניים
מנהל שירות הקרנית בבית חולים מאיר
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו