דלג לתוכן
דיכאון, וחוסר תיאבון לאחר נטילת אלטרוקסין
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 22/09/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

אני מטופלת באלטרוקסין 3 שנים, וכעת עומדת על 100 מ"ג * 1 אלקטרוקסין ליום. מזה חודש אין לי תיאבון, ירדתי 5 קילוגרם במשקל, אני בדיכאון ללא סיבה שנראית לי מוצדקת, ובלחץ מוגבר מהבגרויות. השיער שלי נושר בכמות מוגברת כמו לפני תחילת הטיפול, וגדלו לי 3 שערות לבנות (אני מניחה שמהלחץ בשילוב עם חוסר התיאבון). אני עייפה, וכשאני לא ישנה, או לומדת, או עם חברים שלי, אני מתעצבנת על המשפחה שלי. - האם כדאי לי להגדיל את המינון של האלקטרוקסין או להפחיתו? - מה עוד ניתן לעשות כדי להפחית את תופעות הלוואי? - כל כמה זמן כדאי לערוך את בדיקות הדם?

תשובה:
לא בטוח שכל התופעות מהן את סובלת קשורות לאלטרוקסין. ראשית, עליך לבדוק את רמת ה- TSH וה- T4 בדמך. בהתאם לתוצאות אלו יש להקטין או להגדיל את מינון התרופה. את רמת ההורמונים בדם יש למדוד פעם בשנה, כאשר הרמה מאוזנת, ואין סימנים מיוחדים של יציאה מאיזון (כמו שנראה שיש אצלך). שינויים כמו שאת מתארת מחייבים בדיקה מיידית. ירידה של 5 ק"ג בחודש היא אכן מדאיגה. עליך לפנות אל רופא המשפחה שלך, כדי שישלח אותך לבצע בדיקות כלליות, ויברר את מקור תלונותיך.
רופאים בתחום
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
 דנטל סמייל
דנטל סמייל רפואת שיניים
ד"ר יצחק שוחט
ד"ר יצחק שוחט אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מומחה אא״ג וניתוחי ראש וצוואר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו