דלג לתוכן
עדשות מגע ושימוש ברואקוטן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 22/09/2005
2 דקות קריאה
שאלה:

ברצוני לדעת האם מותר להרכיב עדשות מגע בזמן השמוש ברואקוטן. הרופא אמר לי שאסור, אך מעיון בשאלות ותשובות באתר לא קיבלתי תשובה ברורה על כך.

תשובה:
לא קיימת התווית נגד להרכבת עדשות מגע בזמן השימוש ברואקוטן. עם זאת, ידוע כי התרופה עשויה לגרום לתופעות לוואי בעיניים: ירידה בראיית לילה, קטרקט, הפרעה בראיית צבעים, דלקת של הלחמיות או של העפעפיים, יובש בריריות העיניים, הפרעה בחשיפת העיניים לאור והפרעות בראיה. שימוש בעדשות מגע כאשר קיים יובש בעיניים עלול לגרום לפגיעה בקרנית. כל התופעות האלו הן נדירות, אך בכל מקרה בו מופיע שינוי בראיה, או שהעין נראית אדומה או מגורה, יש לפנות לרופא. יש רופאים שממליצים להסיר עדשות מגע בזמן הטיפול ברואקוטן. קיימת אפשרות להמשיך בשימוש בעדשות בשילוב עם תכשירי דמעות מלאכותיות תוך מעקב זהיר, ובמקרה של גירוי בעיניים לעבור למשקפיים. רואקוטן הינה תרופה החייבת להילקח תחת מעקב רופא. לתרופה ייתכנו תופעות לוואי שאחת החמורות מביניהן היא פגיעה בעובר. לכן אסור ליטול את התרופה בזמן הריון או הנקה ויש להקפיד על לקיחת אמצעי מניעה בזמן לקיחת התרופה ולפחות עוד חודש מסיום לקיחתה. כמו כן עלייך ליידע את הרופא שלך על הדברים הבאים: אם ידועה לך רגישות לתרופה זו או לתרופות אחרות אם את נוטלת תרופות אחרות או ויטמינים (יש להימנע מלקיחת ויטמין A בזמן השימוש בתרופה). אם את סובלת/ סבלת בעבר מסוכרת, מחלת כבד, פנקראטיטיס (דלקת הלבלב), רמת שומנים (טריגליצרידים) גבוהה בדם או דיכאון. תכנני להימנע בתקופה זו מחשיפה לא הכרחית או ממושכת לשמש והקפידי להשתמש באמצעי הגנה. התרופה עלולה לגרום לעורך לרגישות לשמש. דווחי לרופא מייד אם מופיע כאב ראש, הקאות או שינויים בראיה, שהם סימפטומים של יתר לחץ תוך- גולגולתי. רצוי בתקופת השימוש בתרופה וכ-6 חודשים לאחר הפסקתה להימנע מהסרת שיער בשעווה או ע"י לייזר כי זה עלול לגרום לצלקות. למידע נוסף על התרופה ראי: באנגלית: http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/druginfo/medmaster...precautions
רופאים בתחום
ד"ר ירון ברין
ד"ר ירון ברין אורתופדיה
5.0
( 9 חוות דעת )
"טיפול מצוין.אדיבות.מאוד מומלצת.תודה"
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
פרופ' דוד ורסנו
פרופ' דוד ורסנו עיניים
מנתח קטרקט ,מנהל את היחידה לקרנית ומנהל המקטע הקדמי במחלקת העיניים, מרכז הרפואי תל אביב (איכילוב).
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו