דלג לתוכן
הסיכונים בבדיקות הכוללות חשיפה לקרינה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 22/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 28. עברתי תאונת דרכים לפני כמה שנים. בתביעה שלי נגד חברת הביטוח מינה בית המשפט רופאים מומחים. עליי לעבור בדיקות CT של עמוד השדרה הצווארי ושל הכתף, וכן בדיקת ארתרוגרפיה של הכתף. שתי בדיקות אוחדו ויעשו יחד על מנת שלא אצטרף לבוא פעמיים, ולחזור עוד פעם בשביל הארתרוגרפיה לאחר כשבועיים. כבר עברתי כמה צילומי רנטגן ומיפוי עצמות. האם עלי לחשוש מכמות הקרינה?

תשובה:
קרינה גורמת לנזק מצטבר לתאים. כמות הקרינה בכל בדיקה היא קטנה, אך ריבוי הקרנות חוזרות מגדיל את הסיכוי להיווצרות נזק. לכן ההמלצה היא להימנע ככל האפשר מקרינה מיותרת. עם זאת, בדיקות הדמיה הן לא פעם חיוניות לאבחון ולטיפול במחלות, ואין הצדקה להימנע מהן באופן גורף כל עוד הן מבוצעות לפי הצורך. לצערי לא אוכל לומר לך מהי מידת החשיפה הבטוחה, אבל כלל האצבע הוא שכמה שפחות - יותר טוב, כל עוד לא פוגעים בטיפול הרפואי. הדבר החשוב ביותר בביצוע הבדיקות, במיוחד לאור גילך הצעיר, הוא לוודא שמניחים הגנה על אזור האשכים. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
 סיגלית רווה
סיגלית רווה רפואה אסתטית
סיגלית רווה הינה מומחית לאסתטיקה ווולנס בעולם הבריאות והאנטיאייגינג
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו