דלג לתוכן
בדיקות לנוכחות וירוסים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 22/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני עובדת מערכת הבריאות, ולפני זמן מה נדקרתי על ידי מחט של חולה. נלקחו לי בדיקות דם לסרולוגיה של HBV, HCV ו- HIV וכולן חזרו שליליות. מסיבה כלשהי לא נלקחו בדיקות דם אלו מהחולה. האם עלי לחזור שוב על הבדיקות בעוד זמן מה, או שאין צורך?

תשובה:
בדיקות סרולוגיות לווירוסים הפטיטיס ו- HIV משקפות את המצב באותו הרגע, כלומר מעידות על כך שלא נדבקת במחלות אלו בעבר עד לרגע הבדיקה. לאחר חשיפה לווירוסים, הנוגדנים מופיעים כעבור כמה חודשים, ולכן עלייך לחזור על הבדיקות בעוד כ-3 חודשים כדי לוודא שלא נדבקת בדקירה עצמה. בדיקת החולה עצמו בעת הדקירה היתה מאפשרת להתחיל טיפול מונע מיידי אם החולה היה נמצא חיובי באותו היום. להבא יש להקפיד מאוד לדווח על אירוע של דקירה ולקחת בדיקות נחוצות מהחולה ומהנדקר לפי הנחיות משרד הבריאות, אשר מופצות בכל מרכז בריאות. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
ד"ר בת אל בר אלומה
ד"ר בת אל בר אלומה ריאות
מומחית ברפואת ילדים ורפואת ריאות ילדים
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו