דלג לתוכן
כאבים בגב התחתון ובעצם הזנב
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/09/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

התגייסתי לפני כחודשיים לצה"ל, הייתי בקורס מ"כים - קורס מאוד קשה מבחינה פיזית. לאחר כחודש בקורס התחילו לי כאבים חזקים מאוד בגב התחתון ובעצם הזנב שגם שלחו זרמים (הקרינו) לאזור הרגליים והישבן. הכאבים לא השתפרו מאז. עשיתי מיפויי עצמות ואח"כ גם CT . במיפוי העצמות כתבו "הודגמה עקמת גבית ומותנית קלה קמורה לימין בגובה D6-D10 והודגמה הדגשה ב-L4". בבדיקת הCT של עמוד שדרה מותני כתבו "בגובה L5-S1 בלט דיסק מרכזי קל עם לחץ מינימלי על השק הטיקלי." רציתי לציין שגם תרופות כגון ארטופן, אתופאן ואף זריקת וולטרן לא עזרו לי להפחתת הכאבים. הופסקה השתתפותי בקורס והועברתי לעבודה משרדית. רציתי לדעת מה ממצאים אלה אומרים בשפה פשוטה והאם יש דרך להקל על הכאבים?

תשובה:
עקמת כשלעצמה, במידה ואינה חמורה, אינה מקור לכאב. הדיסק הבולט יכול להוות מקור לכאב גב ורגליים, אך לא בהכרח. עליך לגשת למומחה עמוד שדרה עם כל הצילומים ולהיבדק ואולי לעבור בדיקות נוספות לגילוי מקור הכאב ואז ניתן יהיה להציע טיפול מתאים. דר' מיכאל מילגרם "המרכז הישראלי לניתוחי עמוד שדרה" - אסותא.
רופאים בתחום
ד"ר יהודה ספקוטי
ד"ר יהודה ספקוטי נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"דר ספקוטי מעבר למיקצועיות מרשימה. הינו אדם אנושי קשוב ואיכפתי. נסך בי בטחון ואמון. הלואי וכל הרופאים יהיו כמוהו."
פרופ' דניאל לנדאו
פרופ' דניאל לנדאו ילדים
5.0
( 21 חוות דעת )
"חווית טיפול טובה ומקצועית"
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו