דלג לתוכן
סימפטומים אופייניים להדבקה בסטרפטוקוק
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/09/2008
2 דקות קריאה
שאלה:

לפני שלושה ימים התנפח לי החלק הימני של השפה העליונה, ותוך כמה שעות נוסף לכך פצע לבן מוגלתי והנפיחות התפשטה לכל השפה. במקביל הופיעו לי 3 פצעים כואבים נורא על הלשון. למחרת החלו גירודים וצריבות בדרכי השתן. הבנתי שזה פטרייה או דלקת בדרכי השתן, והתחלתי טיפול מיידי במשחה נגד פטריות והחדרת קפסולות אנטיביוטיות לנרתיק. כעבור כמה שעות החלו להתנפח לי השקדים, הופיעו אדמומיות וקשיים בבליעה, כולל של נוזלים, ואני חשה חולשה נוראית וכאבי גב תחתון. אני מנומנמת וחייבת לישון כמה שעות ביום. אין לי חום, ולמיטב ידיעתי אני אוכלת באופן סדיר ותקין. אני שבועיים לאחר הווסת האחרונה. אני לא יודעת אם זה קשור, אבל לפני שבוע הייתי מצוננת (לדעתי בשל המזגנים), עם גודש בגרון, נזלת ושיעול טורדני. נחתי כראוי וחזרתי לשגרת היומיום שלי. הייתי רוצה לדעת מה יכול להיות הגורם לכל זה, וכיצד אני מטפלת בו. אני בכאבים איומים.

תשובה:
הכאבים שאת מתארת מתאימים לכמה מחלות זיהומיות, אך ככל הנראה, מדובר בהדבקה בחיידק הסטרפטוקוק, אשר גורם לדלקת גרון. הסימפטומים כוללים חום גבוה, כאב גרון, נפיחות בשקדים עם הפרשה לבנה ובלוטות לימפה מוגדלות באזור הצוואר. הטיפול האנטיביוטי חשוב כדי למנוע סיבוכים בעתיד. קושי בבליעה ולשון לבנה מתאימים להדבקה בקנדידה, אך מחלה זו אינה שכיחה באנשים עם מערכת חיסונית תקינה. יש כמה מחלות אפשריות נוספות, אך הן שכיחות הרבה פחות, ובכל מקרה, מצריכות בירור ובדיקה אצל רופא המשפחה. לגבי הצריבה במתן השתן, כנראה שזו דלקת בדרכי השתן, ואז יש להעריך האם המחלה היא רק בדרכי השתן התחתונות (cystitis), או גם בכליות (pyelonephritis). המקרה האחרון הוא מחלה יותר קשה המלווה בחום, צמרמורות, כאב במותניים או בגב התחתון, והיא מצריכה גם טיפול נרחב יותר. מלבד צריבה יכול להופיע דחיפות ותכיפות במתן שתן. מומלץ לפנות לבדיקה אצל רופא המשפחה מהר ככל האפשר כדי לקבל טיפול מתאים לדלקת הגרון ולדלקת בדרכי השתן. מידע נוסף על דלקת גרון ועל דלקת בדרכי השתן תוכלי למצוא בדפים הבאים ובאמצעות מנגנון החיפוש של האתר: http://www.infomed.co.il/pharyngitis.asp
רופאים בתחום
ד"ר אסתר גנלין - כהן
ד"ר אסתר גנלין - כהן נוירולוגיה
5.0
( 6 חוות דעת )
"ד"ר גנלין מדהימה, אמפטית, סבלנית, מקצועית, מצאנו אוזן קשבת לאתגרים שלנו עם ילדנו"
ד"ר יהודה ספקוטי
ד"ר יהודה ספקוטי נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"דר ספקוטי מעבר למיקצועיות מרשימה. הינו אדם אנושי קשוב ואיכפתי. נסך בי בטחון ואמון. הלואי וכל הרופאים יהיו כמוהו."
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו