דלג לתוכן
ממצאים בצילום רנטגן של הריאות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/09/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 76. להלן תוצאות בדיקת הדמיה בריאות: קימיים שינויים אינטרסטיציאליים קלים בשני הצדדים. הודגמו צללים נודולריים רבים בגודל עד 7 מ"מ באונה הימנית תחתונה. באותו אזור ברונכיאקטזות קטנות. הודגמו הסתיידויות פרנכימטיות בלתי ספציפיות. הסרעפת בצד ימין בעמדה גבוהה מהרגיל וכתוצאה מכך קיים תמט חלקי של תחתית האונה התחתונה הימנית. מה משמעות הממצאים? האם צללים נודולריים מרמזים על גידול?

תשובה:
אני משערת מנוסח התשובה שהבדיקה שביצעת היא צילום רנטגן של הריאות ולא בדיקת CT. צללים נודולריים בריאות הם כתמים עגולים לבנים קטנים הנראים בהדמיה של הריאה, אשר באופן תקין נראית בצבע שחור. צללים אלה יכולים להיות תוצאה של זיהום, דלקת או גידול. הצללים יכולים להיות סימן להדבקה בשחפת בעבר, ואז אין להם משמעות מיוחדת, אך עלולים להעיד גם על מחלה חדשה, ולכן מחייבים המשך בירור אצל הרופא המטפל. אם יש צילומים קודמים, רצוי להביאם לרופא לצורך השוואה בין ממצאים ישנים וחדשים. במצבים כאלה, השלב הבא הוא בדרך כלל בדיקת CT של החזה, שמאפשרת לקבל מידע רב ומדויק יותר על טיב הממצאים. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' מיכל קרמר
פרופ' מיכל קרמר עיניים
מנהלת שרות אוביאיטיס, כולל מרפאת אוביאיטיס ילדים בשניידר, מחלקת עיניים, מרכז רפואי רבין
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
ד"ר יזהר ארז
ד"ר יזהר ארז יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 74 חוות דעת )
"דר ארז יזהר יסודי, סבלני ומסביר כמו שצריך. ממליצים בחום"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו