דלג לתוכן
השפעות אפשריות של הגלולה דיאנה על תפקוד הכבד
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/09/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

הבת שלי התחילה לקחת גלולות למניעת הריון מסוג דיאנה לפני חודשיים. עשינו בדיקת דם ותוצאת ALT היתה 22, והנורמה היא 17. בשלוש השנים האחרונות נמצא אצלה הערך 16, בעוד הנורמה היתה עד 19, ולפני 4 שנים, ה- ALT היה 25. האם הסטייה בבדיקה הנוכחית משמעותית ומצביעה על בעיה? האם היא מוכרת כתופעת לוואי של דיאנה? אילו תופעות לוואי נוספות יכולות להיות לשימוש בדיאנה? התרופה הומלצה על ידי רופא עור לטיפול בבעיה של נשירת שיער חריפה, ואכן כבר יש תוצאות, כך שלא הייתי רוצה להפסיק את הטיפול.

תשובה:
דיאנה מורכבת משני מרכיבים: Ethinyloestradiol (אסטרוגן) ו- Cyproterone (מעכב פעילות הורמונים אנדרוגניים ומפחית יצור טסטוסטרון). באופן כללי, לא נראה לי שהסטייה בערכים של תוצאות בדיקת ה- ALT שציינת היא משמעותית, ובסך הכל, הערכים נשמעים לי בטווח של סטיית תקן תקינה. אסטרוגן עלול לגרום להפרעה חסינתית בתפקודי הכבד (דבר שמתבטא בבדיקות אחרות, לא ב- ALT) והדיווחים שמצאתי בספרות הרופואית על בעיה כזאת היו לגבי מושתלי כבד. לעומת זאת, לציפרוטרון יש תופעת לוואי מוכרת של רעילות כבד, המתבטאת בהפרעה באנזימי הכבד ההפטוצלולריים, עמם נמנה ה- ALT. יש הנחיה לעקוב אחר תפקודי הכבד ולהפסיק את הטיפול אם מתפתחת הפרעה משמעותית באנזימי הכבד. על שאר תופעות הלוואי תוכלי לקרוא באינדקס התרופות של אינפומד. בברכה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' ניר גלעדי
פרופ' ניר גלעדי נוירולוגיה
נוירולוג בכיר, מנהל המערך הנוירולוגי במרכז הרפואי תל-אביב
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו