דלג לתוכן
טיפול ברמת כולסטרול גבוהה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 26/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 42. כבר תקופה ארוכה, בכל פעם שאני עושה בדיקות, תמיד רמת הכולסטרול גבוהה אצלי, אף על פי שאני בן אדם שמאד שומר על תזונה נכונה ועושה ספורט שנים, הליכה כמעט כל יום, לא אוכלת בשר, לא שומנים, לא סוכר, וזה לא יורד. אתמול שוב נמצאה רמת כולסטרול גבוהה, ובכלל כבר תקופה אני לא עושה ספורט בגלל בעיות בצוואר ובגב. HDL 35.8 CHOLESTROL 261 TRIGLYCERIDES 153 NON-HDL CHOLESTEROL 225 LDL 195 אני לא סובלת מלחץ דם או סוכרת. מה אתם ממליצים לי חוץ מתרופות? ואם כן - איזו תרופה הכי טובה, אפילו תרופה שתהיה על חשבוני? יש לי בעיות בקיבה ומעי רגיז, דלקות בדרכי השתן ובדרכי העיכול, וכן בעיות שינה. אני מאד מודאגת ולא רוצה להתחיל להעמיס על עצמי עוד תרופות.

תשובה:
כבר מזמן הוכח כי רמת הכולסטרול בדם נקבעת ב-85% על ידי הגנטיקה שלנו ורק ב-15% על ידי תזונה ופעילות גופנית. לצערי, אצלך הגנטיקה גורמת לכולסטרול גבוה, וגם אם תשקיעי את מרב המאמצים בתזונה ובפעילות גופנית, תצליחי לשפר את המצב לכל היותר ב-15%. יש לזכור שכולסטרול גבוה הוא גורם סיכון משמעותי ועיקרי למחלות טרשת עורקים, כגון אוטם בשריר הלב ואוטם מוחי, וחובה לטפל בכך בהקדם. הטיפול הוא פשוט, על ידי כדור אחד ביום מקבוצת הסטאטינים. תרופות אלו כמעט שלא גורמות לתופעות לוואי. בתחילת הטיפול יש לבצע מעקב אחר תפקודי הכבד, מכיוון שלעיתים ישנה פגיעה קלה והפיכה בתפקודי הכבד כתופעת לוואי. אם אכן מופיעה פגיעה כזו, יש להחליף את הטיפול. אם לא - ניתן לקחת את התרופה בבטחה. תרופה זו אינה מתנגשת עם בעיות רפואיות נוספות שתיארת. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות
ד"ר מריאנה ויינרמן - רשת מרפאות רפואה אסתטית
קליניקה חדשנית ביותר אשר משתמשת בטכנולוגיות המתקדמות בעולם האסתטיקה ויופי
ד"ר עמנואל סגייה
ד"ר עמנואל סגייה כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"dr sagiya was sensitive to the child's age, medical history and needed treatment. she explained treatment and surgery to a good understanding. most important for me as a mother is to say: i was confident that i leave my daughter in trustworthy and capable hands"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו