דלג לתוכן
דוקסיל לטיפול בסרטן שד גרורתי
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 28/09/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

דודתי בת 41, עם היסטוריה של סרטן השד. כעבור 7 שנים המחלה פרצה והגיעה לריאות, ובאה לידי ביטוי בנוזלים בריאה. כעת מומלץ לטפל בדוקסיל. מה יעילותה של תרופה זו, מהי תוחלת החיים במצב זה?

תשובה:
קשה מאוד לחזות את תוחלת החיים בחולות עם סרטן השד, משום שמהלך המחלה שונה מאוד מחולה לחולה: בחלק מן החולות המחלה איטית, ומתקדמת במשך שנים, בעוד שבאחרות מדובר במחלה סוערת. סיכויי ההחלמה אצל חולות עם סרטן שד גרורתי - הם אפסיים. במקרה של דודתך מדובר במחלה גרורתית, משום שכעת היא סובלת מגרורות בריאות. תוחלת החיים הממוצעת בנשים עם סרטן שד גרורתי היא 18-24 חודשים, אך הטווח נע בין מספר חודשים לשנים רבות. 5%-10% מחולות סרטן השד הגרורתי חיות מעל 5 שנים וב-2%-5% תוחלת החיים ארוכה הרבה יותר. נתונים שמעלים את הסיכוי לתוחלת חיים ארוכה הם זמן ממושך בין הופעת המחלה לראשונה ועד להישנות (מעל 5 שנים), מספר קטן של אתרים בהם יש גרורות, והיעדר מעורבות של איברים פנימיים (כמו, למשל, הכבד). גורמים נוספים הם קיומם של רצפטורים הורמונליים לאסטרוגן על פני הגידול ודרגת התמיינות גבוהה של תאי הגידול - המאריכים את תוחלת החיים. סרטן השד הוא אחד הגידולים הכי רגישים לכמותרפיה, ולכן קיימות אופציות טיפוליות רבות. דוקסיל, או בשמו הגנרי liposomal doxorubicin הוא אחת האופציות האלו, כאשר שיעור התגובה לטיפול בנשים שלא טופלו בעבר בכמותרפיה בגלל סרטן שד הוא 35%-50%. ד"ר ליה עשת - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר יצחק שוחט
ד"ר יצחק שוחט אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מומחה אא״ג וניתוחי ראש וצוואר
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
 יורם בניטה מרפאת - ANEW
יורם בניטה מרפאת - ANEW רפואה אסתטית
מומחה למדעי השיער EXPERT TRICHOLOGIST
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו