דלג לתוכן
אימפוטנציה לאחר כריתת ערמונית
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 29/09/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

לאחר ניתוח כריתת הערמונית עקב סרטן בדרגה גליקסון 7 , האם אין הזקפה יכולה לחזור לתפקוד נורמלי או בעזרת ויאגרה? ואחרי כמה זמן זה בגדר הנורמלי או שנגזר עלי שלא תהיה זקפה יותר? בעבר לא היו בעיות זקפה.

תשובה:
גורמים רבים משפיעים על אימפוטנציה לאחר ניתוח כריתת ערמונית. בהתאם למפושטות המחלה מתאימים את הרדיקליות של הניתוח, כלומר עד כמה מהערמונית וסביבתה כורתים ועד כמה משמרים את צרורות העצבים ואת כלי הדם האחראיים לזקפה. מספר גורמים משפיעים על חזרת הזקפה לאחר ניתוח והם: גיל צעיר, התפקוד המיני (היכולת להגיע לזקפה) טרום הניתוח, והנזק שנגרם לצרורות העצבים וכלי הדם. ככל שהגיל צעיר יותר, התפקוד הקודם היה תקין ומינימום נזק לצרורות העצבים וכלי הדם, כך הסיכוי לשימור הזקפה גבוה יותר. לצערנו, במקרים רבים בשל רצון לסלק כמה שיותר רקמה המכילה תאים סרטניים ישנה פגיעה בצרורות העצבים וכלי הדם, וכיום שיעור האימפוטנציה הכולל לאחר ניתוח רדיקלי של כריתת הערמונית נע בין 25%- 89%. לזמן לאחר הניתוח יש חשיבות מכרעת, משום שמייד לאחר הניתוח כמעט כל המנותחים סובלים מאימפוטנציה, ועם הזמן הזקפה חוזרת (סביב 6 חודשים לאחר הניתוח באם לא נפגעו צרורות העצבים וכלי הדם). חשוב לזכור שגם אם האימפוטנציה נשארת, כיום בזכות תרופות כגון ויאגרה והזרקות מקומיות של מרחיבי כלי דם, מרבית המטופלים חוזרים לתפקוד מיני מספק.
רופאים בתחום
 יורם בניטה מרפאת - ANEW
יורם בניטה מרפאת - ANEW רפואה אסתטית
מומחה למדעי השיער EXPERT TRICHOLOGIST
פרופ' עמירם ניר
פרופ' עמירם ניר קרדיולוגיה
מנהל היחידה לקרדיולוגית ילדים ומומי לב במבוגר, המרכז הרפואי שערי צדק, ירושלים
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו