דלג לתוכן
עוד על כאבי גב תחתון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 29/09/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אני סובלת מכאבים בגב תחתון עם הקרנה לרגל מזה קרוב ל-3 שנים, עם אבחנה של בלט דיסק (חוליות L4-5). אין לי משקל עודף ואני בכושר גופני מצוין. הנחיית האורתופד הייתה להתחיל בפעילות גופנית סדירה ובמקביל פיזיותרפיה. התחלתי בפעילות גופנית במכון כושר עם הנחיה כללית שכל פעילות היא טובה כל עוד היא לא כואבת. למעשה, כל פעילות גופנית שעשיתי גרמה לכאבים לאחר מכן, ולאחר למעלה מחודשיים של פעילות די אינטנסיבית, הכאבים רק מתגברים ללא כל שיפור. גם שחיה (חתירה), פיזיותרפיה וכירופרקטיקה לא הועילו בשום צורה והכאבים רק מתגברים כל הזמן, כמעט ללא הפוגה. האם יש איזושהי פעילות גופנית שניתן לעשות על מנת לשפר את המצב ומבלי לגרום להחמרה בכאב? כל תרגילי הגב והבטן ידועים לי ואינם עוזרים כהוא זה.

תשובה:
את מתארת מצב מורכב שקשה לענות עליו בלי להכיר אותך. ככלל, באם טיפול פיזיותרפי מקיף שכלל בדיקה וטיפול של לפחות שנה לא עזר, יש מקום לחזור להערכה הדמייתית ולשקול טיפולים אחרים, אולי ניתוחיים. ישנן דרכים רבות לטיפול בכאב כרוני שלא נפתר בטיפולי הפיזיותרפיה: 1- שימוש במכשיר טנס - tens לשיכוך כאבים בבית ניתן לשאול מכשיר ביד שרה ולקבל הסבר לשימוש במכון פיזיותרפיה. 2- התאמת טיפול תרופתי כגון אלגוליזין ונגזרות אנלגטיות אחרות בתיאום עם רופא המשפחה 3- פניה למרפאת הכאב של הקופה (דרך רופא משפחה) לקבלת טיפול ספציפי להורדת הכאב 4- חום עוזר לבעיות פרקיות ולכן ניתן לנסות לחמם עם כרית חמה את הגב באזור הכאב 5- הימנעות מתנוחה סטטית ממושכת- הקפידי לעצור את עיסוקך כל 40 דקות ולבצע תרגול לגב 6-
רופאים בתחום
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 39 חוות דעת )
"נותחתי ע"י ד"ר פדות, מרגע ההגעה קבלתי הסבר מקצועי על כל תהליך הקבלה הניתוח והשחרור וכן הסבר לאורך כל תהליך הניתוח, בגמר הניתוח המוצלח קבלתי הסבר מפורט על המשך הטיפול בבית כולל תאריך לביקורת."
פרופ' אמנון זיסמן
פרופ' אמנון זיסמן אורולוגיה
אורולוג מנתח, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)
ד"ר דן קרת
ד"ר דן קרת נטורופתיה
מטפל בנטורופתיה ותזונה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו