דלג לתוכן
קליטה מוגברת במיפוי עצמות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 47. להלן הממצאים בבדיקת מיפוי עצמות שעברתי. קיימת קליטה מוגברת במספר ip בשתי כפות הרגליים, ב-tmt1 בכף רגל ימין, במדיאל מלאולוס דו"צ, בנביקולר בכף רגל ימין, דיפוזית בפרק הברך דו"צ, במדור פטלו -פמורלי דו"צ, בשורש כף יד רדיאלי דו"צ, ב-cmp1 בכף יד שמאל, ב-dip2 בכף יד שמאל, ב-mcp4-5 בכף יד ימין. סיכום: קליטות מוגברות כנ"ל, ככל הנראה על רקע שינויים ניווניים או דלקתיים. מה המשמעות של כל זה?

תשובה:
בדיקת מיפוי העצמות יעילה לגילוי אזורי דלקת, גידולים, זיהומים ועוד. כל אזור המערב בנייה של עצם מראה קליטה מוגברת במיפוי. אזורים רבים של קליטה במערכת השלד, כמו בבדיקה שלך, מעלים חשד לשני מצבים עיקריים: דלקת מפרקים או שינויים ניווניים, שני מצבים העלולים לכלול מפרקים רבים בגוף. המידע שמופק בבדיקה משמש לאבחנה של מחלות מסוימות בתחום האורתופדי או הראומטולוגי ולטיפול בהן. לצורך המשך הבירור וקבלת טיפול מתאים הייתי ממליץ לפנות לאורתופד או לראומטולוג. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר יונתן קוגן
ד"ר יונתן קוגן קרדיולוגיה
מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, אסותא אשדוד, קרדיולוג מומחה במחלות לב והתמחות בהפרעות קצב
ד"ר נאסים אלקרנאוי
ד"ר נאסים אלקרנאוי אורתופדיה
מומחה לכירורגיה אורתופדית
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו