דלג לתוכן
סיבות אפשריות לבריחת שתן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 17. עשיתי בדיקות שתן בבקו"ם בצו הראשון, ולאחר 3 חודשים בערך התקשרו ואמרו שמצאו לי חלבון בשתן. הלכתי לעשות בדיקות שתן וגילו שיש לי דלקת בדרכי השתן כתוצאה מחיידק. נתנו לי אנטיביוטיקה ולאחר מכן אמרו לי שוב לעשות בדיקות שתן. שוב מצאו פעם דלקת בדרכי השתן ושוב נתנו לי אנטיביוטיקה. עכשיו סיימתי את הטיפול האנטיביוטי ויש לי בריחת שתן, דבר שמעולם לא היה לי. מה עושים במצב כזה?

תשובה:
ישנם כמה סוגים של בריחת שתן: בריחת שתן בזמן מאמץ - מצב שבו עקב חולשה של שרירי רצפת האגן הסוגרים את מוצא שלפוחית השתן, כל עלייה בלחץ התוך-בטני גורמת לדליפה. במקרה כזה הדליפה מתרחשת בעת עיטוש, צחוק, שיעול וכדומה. בנשים תופעה זו שכיחה לאחר לידות ובגיל המעבר. בריחת שתן עקב דחיפות - מצב שבו התכווצויות לא רצוניות של השלפוחית גורמות לבריחת שתן. הסיבה היא בדרך כלל נוירולוגית, תרופות, או זיהום בדרכי השתן. בריחת שתן עקב שלפוחית מלאה - השלפוחית לא מתרוקנת כראוי, או שהדחף להשתין חסר, ולכן השלפוחית מלאה כל הזמן ושתן כל הזמן דולף. מצב זה נדיר בנשים. תהליך האבחון של הבעיה כולל בדיקות שתן כללית ותרבית, בדיקת אולטרסאונד של דרכי השתן והכליות, בדיקה אורודינמית וציסטוסקופיה. הרופא המטפל מפעיל שיקול דעת בנוגע לאילו בדיקות נחוצות ומתאימות לחולה הספציפי. הסיבה הסבירה ביותר לבריחת השתן במקרה שלך היא זיהום שלא טופל כראוי. ישנם זנים רבים של חיידקים הגורמים לדלקות בדרכי השתן שעמידים לאנטיביוטיקות מסוימות. מומלץ לקחת תרבית שתן כמה ימים לאחר סיום האנטיביוטיקה, ואם נמצא חיידק, להמתין עד לתוצאות בדיקת הרגישות שלו לאנטיביוטיקה, שבהתאם לה תוכלי לקבל את האנטיביוטיקה המתאימה. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם אורולוג ורופא נשים. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' משה פפא
פרופ' משה פפא כירורגיה
מנהל (בדימוס) המחלקה לכירורגיה אונקולוגית ומרכז "מירב" לבריאות השד, כירורג בכיר באסותא בתחום השד וכירורגיה של מחלות ממאירות
ד"ר אנה וסילביצקי
ד"ר אנה וסילביצקי רפואה אסתטית
4.9
( 65 חוות דעת )
"דר. אנה וסילבצקי מקצועית ביותר, עדינה וקשובה לצרכי המטופל. יודעת בדיוק מה היא עושה ולא דוחפת טיפולים שלא צריך. נותנת שירות מקצועי במלוא הסובלנות. לא מחליפה אותה בשום רופא."
ד"ר פבל ווסקובויניק
ד"ר פבל ווסקובויניק רפואת שיניים
5.0
( 4 חוות דעת )
"הגעתי מרוסקת עם שיניים רקובות....ולאחר סקרים הוא היחיד שנתן לי מענה סבלנות ויחס חם. וכן גם התגמש במחיר.וכמובן שיש לו סייעת שתמכה בי המון וזה מה שחשוב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו