דלג לתוכן
עזרה לבולמית בת 19 .
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/01/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 19, ומהרגע שאני זוכרת את עצמי אני מקיאה את מה שאני אוכלת. אני לא יודעת כבר מה לעשות, לאן לפנות, ומצד שני אני גם מפחדת שמישהו יידע על זה. לפחות 5-6 שנים אני מקיאה את כל מה שאני אוכלת. בהתחלה זה היה אוכל רגיל כמו של כל אדם נורמלי, אבל כיום אני יכולה ללכת לקנות לי כמויות של אוכל, לאכול להקיא, ולחזור לבשל להקיא, וכך זה נמשך. כבר ניסיתי להפסיק, אבל הצלחתי בדיוק יום אחד. למי אני יכולה לפנות שיעזור לי? אני רוצה להמשיך את חיי בצורה בריאה.

תשובה:
ראשית, אני מודה לך שפנית ושיתפת אותי במצוקתך. דרוש אומץ כדי להודות בפני עצמך שיש בעיה ולהתחיל לחפש עזרה. המצב שאת מתארת הוא של בולמיה, שהיא סוג של הפרעת אכילה. בבולמיה יש סכנות גופניות רבות. ההקאות עלולות לגרום לקרעים בוושט ועקב כך לדימומים. מצב זה עלול להיות מסכן חיים. בנוסף, נגרמים נזקים למערכות אחרות בגוף: הקיבה והמעי, הכבד והלבלב; פגיעה בשיניים, הפרעות בקצב הלב וכמובן עלול להתפתח מצב של תת- תזונה. מעבר לסיבוכים הגופניים, קיים כמובן הקושי הנפשי. אני מקווה שתמצאי בתוכך את הכוח לפנות לעזרה. ישנם ארגונים שמקיימים פגישות תמיכה. תוכלי לפנות אליהם ולהרגיש שאת לא לבד גם מבלי שסביבתך הקרובה תדע על כך. אני מצרפת אתרים של ארגונים אלה. בנוסף, קיימות מרפאות להפרעות אכילה בבתי- החולים- לדוגמה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר ובשניידר במרכז הרפואי רבין. בהצלחה! http://www.nofitcenter.com/Site/forum/main.asp
רופאים בתחום
ד"ר מיקי הר-גיל
ד"ר מיקי הר-גיל נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"ד"ר הר-גיל מקצועי מאוד, רגיש לסיטואציה, אמפתי ויסודי."
ד"ר יעל מוזר גלזברג
ד"ר יעל מוזר גלזברג ילדים
5.0
( 7 חוות דעת )
"ד״ר יעל מוזר גלזברג קיבלה אותי ואת ביתי בת ה-4( שהיא בעצם המטופלת) בנועם ועם גישה מאוד מרגיעה ונעימה לילדה. רכשה את אמונה של הילדה לפני שהחלה בכלל בבירור. ההסבר היה מאוד ברור, מקצועי,סבלני ומפורט. כמו כן הבדיקה הגופנית לילדה היתה מאוד מכבדת ונעימה. רופאה מאוד מקצועית ואף חשוב לא פחות מאוד אנושית וחמה."
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו