דלג לתוכן
רמות BUN נמוכות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/01/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

בבדיקת דם שעשיתי קיבלתי תוצאה של 14 BUN כשכתוב שהמינימום שצריך להיות זה 17. ובבדיקת שתן התוצאה של לויקוציטים היתה 500 כשכתוב שצריך להיות מקסימום 10. מה זה אומר? אשמח לתשובה מהירה.

תשובה:
רמות BUN נמוכות מהנורמה מעידות בדרך כלל על מסת שריר נמוכה מהרגיל או דיאטה עם כמות נמוכה של חלבונים. מבנה גוף רזה יותר מהרגיל יכול להסביר את התופעה. עלייך לוודא שאת אוכלת תפריט מאוזן. תאי דם לבנים (לויקוציטים - leucocytes) בשתן יכולים להעיד על דלקת בדרכי השתן, אבל רק אם יש לך סימפטומים של צריבה במתן שתן, תכיפות מוגברת ודחיפות במתן שתן או כאבים בבטן התחתונה. הממצא המעבדתי כשלעצמו אינו ספציפי לדלקת בדרכי השתן, ולכן אם אינך סובלת מהתופעות הנ"ל לא נראה שיש מקום לדאגה. אם את סובלת מגרד בלדן (נרתיק, ואגינה), ייתכן שיש לך דלקת נרתיק (ואגיניטיס). ייתכן גם מצב של רגישות לסבון , פדים או טמפונים שבהם את משתמשת. בכל מקרה כדאי להראות את התוצאות לרופא המשפחה שלך ולבקש ממנו הסבר.
רופאים בתחום
ד"ר דוד מילאטינר
ד"ר דוד מילאטינר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים וכירורגיה גינקולוגית
ד"ר מיקי הר-גיל
ד"ר מיקי הר-גיל נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"ד"ר הר-גיל מקצועי מאוד, רגיש לסיטואציה, אמפתי ויסודי."
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו