דלג לתוכן
הפסקת מדללי דם לפני פרוצדורה ניתוחית
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/01/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 78. אני צריך לעבור ביופסיה במיתרי הקול. הביופסיה תיעשה בהרדמה כללית, בבית חולים. אני לוקח Plavix באופן קבוע בשל אירוע מוחי קל. הרופאה אמרה לי להפסיק לקחת את התרופה 10 ימים לפני הביופסיה, ואני קצת חושש אף על פי שההנחיה ניתנה על ידי רופאה. אנא, הרגיעו אותי או להיפך.

תשובה:
Plavix (קלופידוגרל) היא תרופה ממשפחת מדללי הדם המונעת ייצור קרישי דם. אחת מתופעות הלוואי של תרופה זו, שאומנם אינה שכיחה כמו עם שימוש באספירין, היא דימום, ולכן חשוב להפסיק את הטיפול כמה ימים לפני ביצוע פרוצדורה ניתוחית שגם היא מגבירה את הסיכון לדימום. מידע נוסף לגבי התרופה נמצא באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=303
רופאים בתחום
ד"ר גיל לוי
ד"ר גיל לוי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל היחידה לרפואת רצפת האגן בבית החולים האוניברסיטאי, אסותא אשדוד
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 39 חוות דעת )
"נותחתי ע"י ד"ר פדות, מרגע ההגעה קבלתי הסבר מקצועי על כל תהליך הקבלה הניתוח והשחרור וכן הסבר לאורך כל תהליך הניתוח, בגמר הניתוח המוצלח קבלתי הסבר מפורט על המשך הטיפול בבית כולל תאריך לביקורת."
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו