דלג לתוכן
סיבוך בניתוח להסרת כליה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/02/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

דוד שלי עבר ניתוח להסרת כליה. אחרי הניתוח הבטן שלו הייתה נפוחה והופיע דימום. לאחר בדיקת CT נצפה שהבעיה באה מהטחול, אשר נפגע במהלך הניתוח. למחרת הוא נכנס לעוד ניתוח להסרת הטחול. האם זה חלק מסיכון שלוקחים בעת הסרת כליה, או האם יש מקום לחשוד שהיתה רשלנות רפואית?

תשובה:
אברי הבטן עלולים להיפגע בעת ניתוח, ובאופן עקרוני, אין הדבר נחשב לרשלנות רפואית אלא לסיבוך. בעת מתן ההסכמה לניתוח מוסברים הדברים למטופל, הן בעל פה והן בכתב, בטופס ההסכמה. לאחר עיון מדוקדק בכל התיק הרפואי יכול הרופא היועץ לאשר אם אכן מדובר בסיבוך העלול לקרות גם בידי בכירי המנתחים, או שהטיפול שניתן אינו עומד בסטנדרטים הרפואיים הנדרשים, ושלפיכך ניתן לטעון שהיתה רשלנות. עורך דין לא תמיד ימליץ על המשך הטיפול בתיק, אלא רק לאחר הערכת הנזקים והפיצוי האפשרי, וזאת מכיוון שההוצאות לניהול תביעה גבוהות יחסית. אם למטופל או לקרוביו יש השגות על הטיפול הרפואי, הם יכולים לפנות לנציב קבילות הציבור של משרד הבריאות כדי שיפתח בבירור, ולאחר מכן, או במקביל, לפנות לתביעה אזרחית. אני מפנה אותך למאמר שהתפרסם במגזין אינפומד, הנשלח חינם למנויים. http://www.infomed.co.il/magazine/art0707_1.asp
רופאים בתחום
ד"ר ראובן אייכנבאום
ד"ר ראובן אייכנבאום נוירולוגיה
רופא מומחה בנוירולוגיה ושיקום
ד"ר רון קורמן
ד"ר רון קורמן רפואה אסתטית
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו