דלג לתוכן
גויטר נודולרי שמצריך המשך בירור
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/02/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

ביצעתי בדיקת FNA והתוצאה שקיבלתי היא Groups of regular follicular cells, colloid, macrophages. Consistent with nodular goiter.

תשובה:
מדובר בגויטר (זפק). גויטר היא להגדלה של בלוטת התריס. הפרעה בייצור הורמוני התריס, חסר ביוד ומחלה אוטואימונית (מחלת גרייב, מחלת השימוטו או Thyroiditis) הם בין הגורמים לכך, ופועלים במנגנונים שונים. ירידה בייצור הורמוני התריס (תת-פעילות של הבלוטה) וחסר יוד גורמים לעליה ברמת ה- TSH, הורמון שמעודד ומגרה את גדילת בלוטת התריס. אצלך מדובר בגויטר נודולרי (נודול הוא קשרית). לא ברור מתוך הסיפור אם מדובר במספר קשריות או בקשרית בודדת, כי אין תשובת בדיקת US. יש לבצע בדיקות מקיפות של פעילות בלוטת התריס על מנת לקבוע את הסיבה, ובהתאם לסיבה לקבוע את הטיפול הנדרש. בבדיקת FNA נראו תאים פוליקולריים רגילים. זה תקין. קולואיד הוא החלבון המיוצר על ידי הבלוטה. בדיקת התאים שנשאבו מהבלוטה אינה מעידה על ממאירות, וזה בדרך כלל מה שרוצים לשלול במקרה של קשרית בודדת. לעיון נוסף: http://www.infomed.co.il/questions/q_072908_7.asp
רופאים בתחום
ד"ר נתנאל הורוביץ
ד"ר נתנאל הורוביץ המטולוגיה
יושב ראש האיגוד הישראלי להמטולוגיה ורפואת עירויים ומנהל היחידה לטיפול יום במערך ההמטולוגי, הקריה הרפואית רמב"ם
ד"ר אסף פרימן
ד"ר אסף פרימן עיניים
מנהל שירות הקרנית בבית חולים מאיר
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו