דלג לתוכן
המשמעות של קליטה מוגברת במיפוי עצמות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/02/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 32, לפני כשמונה חודשים ילדתי, ובארבעת החודשים האחרונים אני סובלת מכאב חד בצד ימין בגב התחתון. אולטרסאונד כליות תקין, צילום רנטגן תקין, ובבדיקת CT נמצאה היצרות בין חוליות (4 ו-5). טופלתי באתופאן וקספו 8, ובזריקות וולטרן וסטרואידים, ודבר לא עזר. בבדיקת מיפוי עצמות נמצא כי "קיימת קליטה מוגברת מוקדית בצלע 10 מימין ומאחור". מה המשמעות?

תשובה:
בדיקת מיפוי עצמות היא בדיקה שמאפשרת לזהות מוקדים של מחלה בעצם, אך אינה מאפשרת לקבוע מהי הסיבה למוקדים שמתגלים. קליטה מוגברת מוקדית במיפוי עצמות יכולה להעיד על שבר ישן, זיהום, דלקת, מחלה ניוונית, הפרעה באספקת דם, גידול בעצם או גרורה בעצם. כל אחד מאלה יכול גם להסביר את הכאבים שאת חשה, אם כי בגילך הצעיר, מחלה ניוונית או גידול נדירים יותר מאשר שבר או דלקת. על מנת להגיע לאבחנה מדויקת יש צורך בשיחה ובדיקה גופנית מלאה, ועל פי התרשמות הרופא המטפל, לשקול בדיקות הדמיה ספציפיות יותר כמו בדיקת CT של החזה. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
פרופ' דניאל לנדאו
פרופ' דניאל לנדאו ילדים
5.0
( 19 חוות דעת )
"פרופ׳ מקסים וסבלני, ממליצה מאוד!"
 יורם בניטה מרפאת - ANEW
יורם בניטה מרפאת - ANEW רפואה אסתטית
מומחה למדעי השיער EXPERT TRICHOLOGIST
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו