דלג לתוכן
בעיות פוריות אצל גבר
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/02/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

בעלי ואני מנסים להיכנס להריון למעלה משנה ללא הצלחה. בבדיקות שעשינו גילו שיש לי שחלות פוליציסטיות, אבל ברמה מאוד קלה שלא אמורה להפריע להיכנס להריון. אצל בעלי, בשתי בדיקות זרע שונות לא נמצאו תאי זרע, רמת ה- pH היא 8.5 והנפח 1. הוא עשה גם בדיקות דם והתוצאות הן: TSH 0.713 FSH 17.9 LH 7.39 Prolactine 84.6 Total Testosterone 256 Estradiol 25.8 חודש אחר כך הוא עשה בדיקות שוב והתוצאות השתנו: TOTAL TESTO 2.05 BIOAVALIABLE TESTOSTERONE 0.41 TSH 0.855 FSH 15 LH 4.67 PROLACTINE 64.2 הוא גבר בריא בדרך כלל, סובל קצת מעודף משקל. אובחנה אצלו Azoospremia. האם בגלל שהוא סובל מווריקוצלה לא נמצא זרע בבדיקה? האם במצב כזה ניתן להיכנס להריון בכלל?

תשובה:
Azoospermia היא בעיה רפואית שבה אין תאי זרע בנוזל הזרע אצל גבר. יש שני סוגים של אזוספרמיה: אזוספרמיה חסימתית שבה יש ייצור זרע באשכים אך הם אינם יכולים לעבור מכיוון שישנה חסימה פיזית; ואזוספרמיה לא-חסימתית שהיא מצב שבו יש בעיה בייצור הזרע. וריקוצלה (התרחבות וגודש של ורידי האשכים) גורמת לחזרה של דם ורידי אל כיס האשכים, וכתוצאה מכך עולה הטמפרטורה של שק האשכים ופוגעת בייצור ובשרידות הזרע, דבר המוביל לאי-פוריות. עודף משקל יכול לגרום לירידה בספירת הזרע מכיוון שקפלי שומן באיזור האשכים גורמים לעליית טמפרטורה, דבר שעלול להיות הרסני לתאי הזרע. הן וריקוצלה והן משקל עודף יכולים להיות הסיבה לאזוספרמיה. איני יכולה להעריך את הסיכוי שלכם להיכנס להריון מכיוון שלא ידועה לי חומרת הווריקוצלה, אך ישנן דרגות מסוימות הניתנות לטיפול ומשפרות את הסיכויים לכניסה להריון. פנו לאורולוג להתייעצות וטיפול. שיהיה בהצלחה! ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר יעל מוזר גלזברג
ד"ר יעל מוזר גלזברג ילדים
5.0
( 8 חוות דעת )
"הגעתי די לחוצה עם התינוקת בת ה5 חודשים ואני מרגישה בזכות הטעפול ובמענה המסור והמלא של יעל שהוקל לי ויכולה להיות רגועה לגבי הטיפול בבתי"
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
ד"ר אלברט סמנדרוב
ד"ר אלברט סמנדרוב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה ברפואת נשים, מיילדות , מומחה במחלות צוואר הרחם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו