דלג לתוכן
מה המשמעות של ממצא אקוגני בלב העובר?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/06/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בהריון בשבוע 19.7. בסקירת המערכות המוקדמת התגלו שני ממצאים בעובר: מוקד אקוגני בלב ו- 2 עורקים בחבל הטבור. הופניתי לייעוץ גנטי אשר המליץ על דיקור מי שפיר (טרם נתקבלה תוצאה). שאלותיי הן: 1. מה זה בדיוק מוקד אקוגני בלב? 2. האם נכון הדבר שהעובר ייוולד בריא לחלוטין מבחינת הלב ובעיה זו מצביעה על בעיה גנטית ולא על מום בלב? 3. מה יכולה להיות הבעיה הגנטית? 4. כל הבדיקות (חלבון עוברי, שקיפות עורפית) יצאו תקינות. מה יכול להיות לא תקין מבחינת הבעיה של חבל הטבור? האם יכול להיות מצב שלמרות בעיה זו התינוק ייוולד בריא לחלוטין?

תשובה:
כשרואים ממצא בסקירה יש להתייחס לממצא עצמו, לשאלה האם הוא מלווה בממצאים נוספים, ולבדיקות נוספות שבוצעו במהלך ההריון. מוקד אקוגני בלב, למשל, הוא ממצא די שכיח, וכשהוא מופיע באופן מבודד פעמים רבות הוא חסר משמעות. כנ"ל לגבי 2 כלי דם בחבל הטבור, לכן גם שילוב שלהם עדיין יכול להיות בעובר בריא. אולם, יש מקום לדיקור מי שפיר היות ומדובר בשני ממצאים. הבדיקה מבוצעת במטרה לאתר הפרעות כרומוזומליות שונות.
רופאים בתחום
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
פרופ' בנימין מילר
פרופ' בנימין מילר עיניים
רופא עיניים בכיר בביה"ח איכילוב. מומחה במחלות רשתית וגלאוקומה
פרופ' זיו מזור
פרופ' זיו מזור רפואת שיניים
מנהל מרפאה רב תחומית ומרכז לטיפולי חניכיים והשתלות שיניים בתל אביב
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו