דלג לתוכן
השוואה בין התרופות ארקוקסיה וסלקוקס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/06/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אתמול רשם לי רופא במרפאה לכאבים בבית החולים את התרופה ארקוקסיה 90 מ"ג לנטילה פעם ביום לטיפול נוגד דלקת ומשכך כאבים בגלל כאב בשריר באיזור המותן או במפרק החולייתי של אותו שריר, וזאת עד שאקבל זימון להזרקה של איזשהו חומר לאותה נקודת חיבור. הבנתי שההזרקה תיעשה בעזרת רנטגן. מה ההבדל בין התרופה שציינתי לעיל לבין תרופה הנקראת סלקוקס? אם אין הבדל ביניהן מבחינת מטרת הטיפול, מהו המינון של סלקוקס האמור להיות מקביל למינון של הארקוקסיה? השאלה נשאלת מפני שארקוקסיה היא תרופה יקרה מאוד.

תשובה:
שתי התרופות שציינת שייכות לאותה משפחה של תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות מהדור החדש, המשמשות לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית, בדלקת מפרקים ניוונית, ולשיכוך כאבי שרירים נוספים הנובעים מסיבות שונות. לצערי, לא ציינת בשאלתך מה בדיוק הסיבה שבגללה ניתנות לך התרופות. שתי התרופות דומות מבחינת החומר הפעיל בהן. הארקוקסיה ניתנת במינון מקסימלי של 120 מ"ג ליום והסלקוקס ניתן במינון מקסימלי של עד 400 מ"ג ביום. אני מייעץ לך לפנות לאורתופד המטפל שלך, אשר מכיר את ההיסטוריה הרפואית שלך ואת והרגישויות שלך, ולהתייעץ איתו לגבי הטיפול והמינון המתאימים לך. מידע נוסף על שתי התרופות נמצא באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=337
רופאים בתחום
 סיגלית רווה
סיגלית רווה רפואה אסתטית
סיגלית רווה הינה מומחית לאסתטיקה ווולנס בעולם הבריאות והאנטיאייגינג
ד"ר תמיר וינברג
ד"ר תמיר וינברג עיניים
5.0
( 24 חוות דעת )
"לדר וינברג הגעתי במצב בעייתי של מספר 12 מינוס וקטרקט מתקדם לגילי. פגשתי רופא מקצועי מאוד, שירותי ורואה אותי ברמה האישית ברמת המתח והחרדה בה הייתי שרויה. לאחר בדיקות, חישובים והסבר מקצועי, עשה ניתוח מדהים. היום אני רואה בזכותו 6:6. מעריכה מאוד וממליצה בחום🌺"
פרופ' דוד ורסנו
פרופ' דוד ורסנו עיניים
מנתח קטרקט ,מנהל את היחידה לקרנית ומנהל המקטע הקדמי במחלקת העיניים, מרכז הרפואי תל אביב (איכילוב).
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו