דלג לתוכן
זרם שתן חלש ועלייה ברמת ה- PSA
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/06/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

יש לי צריבה במתן שתן וזרם חלש. ביצעתי בדיקות שתן, תרבית וכללית. תוצאות התרבית היו שליליות ואלה תוצאות בדיקת השתן הכללית: erythrocytes u strip 66 leucocytes u strip 500 עשיתי גם בדיקת PSA ורמת ה- PSA עלתה מ-0.9 בפעם שעברה ל-1.7 בבדיקה עכשיו. אני בן 40. הרופא נתן לי אופלודקס 200 מ"ג למשך עשרה ימים למרות שהתרבית היתה שלילית, בטענה שיכולה להיות דלקת בערמונית או בשופכה. האם הטיפול הזה נכון?

תשובה:
צריבה במתן שתן בשילוב עם נוכחות של תאי דם לבנים ואדומים בשתן אכן מעלה חשד שישנו זיהום בדרכי השתן, וזו לא טעות לתת טיפול אנטיביוטי גם אם התרבית שלילית. ישנם חיידקים "מפונקים" אשר לא גדלים בקלות בתרבית, אך שבהחלט משגשגים בתוך הגוף, ומוצדק לטפל בהם כדי למנוע סיבוכים כגון דלקת של הכליה. זרם שתן חלש בדרך כלל אינו תוצאה של זיהום אלא של הגדלת הערמונית. העלייה ברמת ה- PSA גם היא מעלה את החשד שישנה הגדלה של הערמונית. הבירור מחייב ביצוע בדיקת אולטרסאונד כדי לקבוע את גודלה של הערמונית. אם היא מוגדלת, יש להתייעץ עם אורולוג ולשקול לבצע ביופסיה מהערמונית. בגילך, הגדלה שפירה של הערמונית היא תופעה שכיחה מאוד, אך לעיתים רחוקות עלייה ב- PSA נובעת מתהליך ממאיר, ויש לשלול זאת. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
ד"ר אלי קפלן
ד"ר אלי קפלן נפרולוגיה
 סיגלית רווה
סיגלית רווה רפואה אסתטית
סיגלית רווה הינה מומחית לאסתטיקה ווולנס בעולם הבריאות והאנטיאייגינג
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו