דלג לתוכן
פצעים לבנים וסימנים כחולים על הלשון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/07/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

בחודש האחרון יש לי כאבים בגרון, מעין תחושת מחנק והרגשה לא נעימה בלשון. בימים האחרונים הופיעו פצעים קטנים על גבי הלשון בעלי ראש לבן, ולאורך הלשון, בצדדים, יש סימן כחול ארוך. יש לי הרגשה מאוד לא נעימה בפה, הלשון נפוחה ויש בה מעין שכבה רירית מידי פעם. הגרון פחות כואב ומציק. לפי מה שהבנתי, אלה כלי דם מורחבים. רציתי לשאול מה זה אומר, כיצד לטפל, ואם יתכן שזה משהו אחר.

תשובה:
אין באפשרותי לתת תשובה מדויקת, אך אתייחס לממצאים שתיארת, שאינם בהכרח קשורים זה לזה. פצעים על גבי הלשון בעלי ראש לבן עשויים להופיע כתוצאה מחסימה של פקעיות הטעם שישנן על הלשון. בדרך כלל יש להן ראש אדום, אבל כאשר הן נסתמות, הן יכולות להיראות עם ראש לבן. אחת הסיבות לחסימת פקעיות אלו היא עישון. יתכן גם שזו פטרייה על הלשון. כדי לבדוק זאת, רצוי לעשות משטח (לקחת תרבית). אם זו פטרייה, תוכל להשתמש בתכשיר ניסטאטין בכדורי מציצה או בנוזל לפה. פרטים על התרופה תוכל למצוא באינדקס התרופות של האתר. הסימנים הכחולים לאורך הלשון עשויים להיות כלי דם מורחבים (דליות). אם הדבר אינו מפריע לך, אין צורך בטיפול. לגבי הכאבים בגרון, רצוי שרופא יבדוק אם לא מדובר בדלקת גרון. במקרה של תחושת מחנק, נפיחות בלשון והרחבת כלי דם, יש מקום לשלול תגובה אלרגית, לתרופות או לדברים אחרים. האם אתה נוטל תרופות כלשהן? לייעוץ נוסף, רצוי שתפנה לרופא פה ולסת או לרופא אף אוזן וגרון. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
ד"ר שי מנחם
ד"ר שי מנחם אורתופדיה עמוד שדרה
מנתח גב ועמוד שדרה, מומחה בכירורגיה אורתופדית
פרופ' מרים דוידוביץ
פרופ' מרים דוידוביץ ילדים
מנהלת המכון לנפרולוגיה במרכז שניידר לרפואת ילדים.
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו