דלג לתוכן
רמות גבוהות של ליפידים בהריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/08/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בהריון החמישי שלי והוא תקין. בדרך כלל אני בריאה, ללא בעיות עודף משקל או בעיות אחרות, ואני עושה פעילות גופנית על בסיס לא קבוע. בעבר עישנתי כ-5 סיגריות ליום במהלך תקופה של כ-10 שנים, עם הפסקות של שנה עם כל הריון ולידה. בבדיקת דם שעברתי נמצאו הערכים הבאים: כולסטרול כללי = 298 HDL = 70 LDL = 180 טריגליצרידים = 245 האם קיימת בעיה בכבד? האם רמות ליפידים אלו יכולות לנבוע ממצב הריוני עקב ייצור הורמונים? האם להמתין עד ללידה, לבצע שוב בדיקות ולהתחיל טיפול?

תשובה:
פרופיל השומנים בדם מורכב מרמת כולסטרול כללי, רמת ה- HDL ("הכולסטרול הטוב", המסייע בפינוי ופירוק הכולסטרול), ורמת ה- LDL ("הכולסטרול הרע", הנושא את הכולסטרול לרקמות הגוף השונות), וכן מרמת הטריגליצרידים. מהפרופיל שלך עולה כי אומנם רמת הכולסטרול שלך גבוהה מהרגיל, אך ערכי ה- HDL שלך משביעים רצון. עם זאת, ישנה עלייה בערכי ה- LDL והטריגליצרידים. אומנם בהריון יש בהחלט נטיה פיזיולוגית לעלייה בפרופיל השומנים בדם, עקב השינויים ההורמונליים המתרחשים בתקופה זו, אך חשוב מאוד להיות במעקב בנושא, ולנסות להוריד את רמות השומנים על ידי תזונה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה. אם חלה עלייה נוספת, הרופא ימליץ בוודאי על טיפול תרופתי. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
ד"ר יונתן קוגן
ד"ר יונתן קוגן קרדיולוגיה
מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, אסותא אשדוד, קרדיולוג מומחה במחלות לב והתמחות בהפרעות קצב
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו