דלג לתוכן
טיפול בכאבי ברכיים שאינם חולפים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/09/2005
2 דקות קריאה
שאלה:

אני פונה בעקבות כאב חזק מאוד בברך שמאל, אשר מקשה עלי מאוד את ההליכה (אני ממש צולעת), כאשר הכאב הוא גם במנוחה. והרי הרקע: בגיל העשרה כבר סבלתי מכאבי ברכיים, ולשם-כך עשיתי פיזיותרפיה וכן קיבלתי ברכיית סיליקון, שהשתמשתי בה לעיתים. לא ברור מהיכן הכאב נבע - כל הבדיקות היו תקינות, ולא עשיתי פעילות גופנית אינטנסיבית באופן מיוחד (רק אציין כי גדלתי מהר מאוד ובגיל 12 הייתי כבר בגובה 1.70). הכאב חלף במהלך הזמן, אך הברך היתה רגישה מאז ומתמיד. לפני כארבעה חודשים לקחתי חלק בסדנת מדיטציה שבמהלכה ישבתי זמן רב בישיבה מזרחית, וככל שנקפו השעות כאבי הברך גברו ומאז אני סובלת מכאבים. הכאב גבר כאשר טיפסתי על הר לפני כחודשיים, ומאז הוא מלווה אותי באופן קבוע, אולם סביל. יש לציין כי איני יכולה לקפל את הברך פחות מ- 90 מעלות וגם לא ליישר אותה עד הסוף. הכאב החמיר והפך לבלתי נסבל אתמול, לאחר שבמשחק כופפתי אותה פעמיים עד הסוף - מאז הכאב כמעט בלתי נסבל. אוסיף עוד כי לפני כחמישה חודשים, בעקבות כאב בירך נשלחתי לעשות מיפוי עצמות והמיפוי נמצא תקין. אודה מאוד על תשובה בהקדם, כיצד ניתן להקל את הכאב לעת עתה (בזמן החגים קשה למצוא תור לרופא ...) ומה לדעתך יכולה להיות הבעיה.

תשובה:
את מתארת מקרה מורכב הדורש בירור יסודי . מסיפורך עולים מספר רמזים למקורות הכאב: - בעיה במפרק הפיקה עם הירך והשוק (כאב בכיפוף ברך/כאב בהליכה בשיפוע עולה ) - כאב מוקרן מבעיה בירך. ייתכן שהמיפוי אומנם תקין, אך גם רקמות רכות (כגון שרירים, גידים, רצועות ועצבים) עלולות להיות מקור לכאב בברך. - כאב ברך וירך שמקורו בגב התחתון ( יש לשלול אפשרות זאת עקב הכאב ב- 2 מפרקים עוקבים באותו צד) - בעיה ישנה במניסקוסים שהתעוררה (הכאב הכרוני בברך המתעורר לפרקים / הכאב ביישור הברך). להבנת מקור הכאב יש צורף בבדיקה מלאה במכון פיזיותרפיה שתכלול בדיקת יציבות ומיקום של הפיקה וכן בדיקה של המניסקוסים והרצועות. בנוסף תיבדק צורת ההליכה ומנח הגב, הירך, הברך והקרסול . אני בפירוש ממליץ לך להיבדק כדי לשקול את כל האפשרויות ולקבל טיפול מתאים שיכלול חיזוק ושיפור התפקוד. לעת עתה - להורדת נפיחות וכאב רצוי לקרר את הברך (שקית סנפרוסט אפונה תהיה מצוינת ) ל- 10 דקות רצופות מידי שעה. ניתן לשאול ביד שרה מכשיר להורדת כאב tens (קל ונוח לשימוש + מוכח מחקרית ). בקשי מפיזיותרפיסט שיכוון לך את המכשיר ויסביר כיצד להשתמש. הימנעי מכול פעולה המעוררת כאב ובטח ממשחק אגרסיבי או מישיבה ממושכת עם ברך כפופה . ייתכן ותימצאי הקלה בישיבה על כסא גבוה כך שכף הרגל תלויה ולא דורכת על הרצפה . שנה טובה ורפואה שלמה ירון טילינגר - פזיותרפיסט מוסמך מכבי שרותי בריאות
רופאים בתחום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
ד"ר קרלוס אידסס
ד"ר קרלוס אידסס עור ומין
מומחה למחלות עור ומין. ניתן לקבוע תור 24 שעות ביממה
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו