דלג לתוכן
תרופות ממשפחות SNRI ו- SSRI לטיפול בכאב הנלווה לדיכאון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/10/2009 תאריך עדכון: 24/08/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 35. האם התרופה ויאפקס XR אכן יעילה יותר מן התרופה ציפרלקס בגלל שהיא מנצלת שני מנגנונים ולא אחד, כפי שנאמר לי? האם נכון שהיא היחידה המטפלת בסימפומים גופניים כגון כאבים?

תשובה:
התשובה היא לא. מבין שתי התרופות שהזכרת, אין אחת שיעילה יותר מהאחרת. יעילות הטיפול תלויה בתגובת המטופל המסויים, ועד היום אין מחקר שמוכיח יתרון של ויאפקס מהסיבה של השימוש שלה בשני מנגנונים לעומת אחד. נוגדי דיכאון גם מקבוצת ה- SSRI וגם מקבוצת ה- SNRI משמשים לטיפול בכאב. שוב, ההחלטה אם תרופה אחת יעילה יותר מהשנייה מתקבלת לפי שיקולים הקשורים למצבו של המטופל האינדיבידואלי. יש לציין כי בקבוצת ה- SNRI, שאליה שייך ויאפקס, ישנם תכשירים נוספים המומלצים לטיפול בכאב, כגון התרופה סימבלטה. ויאפקס איננו התכשיר היחיד המומלץ להתוויה זו. בהצלחה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר כוכבי גלנטי
ד"ר כוכבי גלנטי פסיכולוגיה קלינית
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד״ר שמעונוביץ רופאה נהדרת, מקצועית ביותר ובו זמנית נעימה ואדיבה. היא מסורה בצורה יוצאת דופן. אני ממליצה בחום לכל מי שתרצה לבחור בד״ר מיכל שמעונוביץ!!"
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו