דלג לתוכן
הטיפולים בהליקובקטר פילורי
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/11/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

בני בן ה-9 סובל מהליקובקטר. הדבר בא לידי ביטוי בחוסר תיאבון, עייפות רבה וירידה במשקל . הוא טופל באנטיביוטיקה פעמיים, אך הטיפול לא עזר. מה ניתן לעשות? האם יש טיפול אחר? טיפולים אלטרנטיביים?

תשובה:
החיידק הליקובקטר פילורי נמצא אצל רבים מאיתנו, אך רק אצל מקצתנו הוא גורם לסימפטומים ולמחלה. הסימפטומיים השכיחים יותר הם צרבות, כיבים בקיבה ובתריסריון, ובמקרים קיצוניים - פרפורציה (התנקבות) של האזורים הנגועים. מכיוון שהסימפטומים של בנך לא נגרמים על ידי החיידק באופן ישיר, ומכיוון שלא כתבת לי מהו הטיפול שבנך עבר ומה היה משכו, קשה לי להתייחס ספציפית לבעיה. אני ממליץ לך לפנות לגסטרואנטרולוג ילדים על מנת שיוכל לבחון את טיב טיפול האירדיקציה של בנך ולהסתכל על התמונה הכוללת, שמא ישנם גורמים נוספים לסימפטומים המוזכרים בשאלתך. עד כמה שאני יודע, אין הצלחה מרובה לטיפולים אלטרנטיביים בחיידק הליקובקטר פילורי. ד"ר גיל טאובר - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' ניר גלעדי
פרופ' ניר גלעדי נוירולוגיה
נוירולוג בכיר, מנהל המערך הנוירולוגי במרכז הרפואי תל-אביב
ד"ר רות באר (וייזל)
ד"ר רות באר (וייזל) יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"רופאה רגישה, איכפתית מקצועית ובגובה העיניים"
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו