//

שאלה - כאבי בטן שמצריכים בירור מיידי

השאלה:
אני בן 21. לפני בערך שבועיים נטלתי טיפות של תוסף תזונה בשם יובסלקס, בכמות שעולה על המותר. מאז יש לי כאבי בטן. היום קמתי בבוקר עם כאבי בטן עזים ואיני יכול להכניס שום דבר מאכל או שתיה לפה, ובערך כל 20 דקות יש לי התכווצויות בבטן. האם עליי ללכת למיון? המרפאה שלי סגורה היום אז אין באפשרותי לראות רופא אחר.


תשובה:


תוסף המזון שבו השתמשת מיועד לאנשים הסובלים מעצירות כרונית, וחבל שלא פירטת בשאלתך למה לקחת אותו. האם סבלת מעצירות בעבר? מה פרופיל היציאות שלך בדרך כלל? ומהו המינון שנטלת מעבר למותר?

אין באפשרותי לענות על השפעת תרופות שאינן בשימוש ברפואה הקונבנציונלית, ומבלי לדעת פרטים על ההיסטוריה הרפואית שלך ועל ההתקף הנוכחי אין אפשרות להגיע לאבחנה.

בדרך כלל, כשמפסיקים שימוש בתרופה, אמורות לחול הקלה והיעלמות הדרגתית של הסמפטומים. קשה לי לדעת אם ישנו קשר בין נטילת התרופה לבין הכאבים שאתה סובל מהם כעת, מכיוון שעל פי שאלתך, אני מבין שהפסקת ליטול את התרופה לפני כשבועיים, ולא סביר שהתסמינים ממינון היתר יופיעו בשלב מאוחר כל כך. הייתי מייעץ לך לפנות למוקד רפואי או למיון על מנת שיוכלו לבצע את הבדיקות הגופניות והאחרות הנדרשות על מנת לשלול התקף אקוטי חריף המצריך התערבות דחופה.

להבא, אם אתה סובל מעצירות או משינויים ביציאות וכאבי בטן חוזרים, אני ממליץ לך להיוועץ עם גסטרואנטרולוג, על מנת שיוכל לתת אבחנה מדוייקת לבעיות במערכת העיכול המטרידות אותך.

ד"ר גיל טאובר - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!