דלג לתוכן
דימום בין-וסתי עם גלולות פמינט
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/12/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 25, נוטלת גלולות למניעת הריון מסוג פמינט במשך כ-8 חודשים בערך. באופן מפתיע, בחודש האחרון התחילו לי דימומים עדינים בצבע ורוד, ועכשיו בצבע חום כהה כשבוע לפני המחזור, עדיין בימי נטילת הגלולות. הדימום די רציני, וכדי להגן מפניו אני משתמשת בטמפונים, וכביכול אני במחזור. האם זוהי תופעת לוואי נורמלית? למה באופן פתאומי, אחרי 8 חודשים, ישנו דימום? ומה אני צריכה לעשות?

תשובה:
גלולות מסוג פמינט הינן גלולות מהסוג החדש, והן מכילות מינון נמוך של הורמונים, דבר שמוריד את תופעות הלוואי הרגילות בנטילת גלולות למניעת הריון, הכוללות נפיחות בשדיים, השמנה, אקנה, ובחילות. למרות זאת, תופעת לוואי נפוצה בשימוש בגלולות אלו היא דימום בין-מחזורי. דימום זה מופיע בדרך כלל עם התחלת השימוש, ואמור להיפסק כאשר מושג איזון הורמונלי, עד 4 חודשים מהתחלת השימוש. במקרה שלך הדימום הופיע לאחר 8 חודשים תחת נטילת הגלולות, ולכן הוא חריג. ישנן סיבות אפשריות רבות נוספות היכולות לגרום לדימום בין-וסתי. אחת מהן היא פספוס גלולה, אך יכולות להיות גם סיבות אורגניות. אם עדיין ישנו דימום, או שהתופעה חוזרת על עצמה, אמליץ לך לפנות לגינקולוג המטפל על מנת להיבדק ולשקול את החלפת סוג הגלולה. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
ד"ר יואב אברהמי
ד"ר יואב אברהמי כירורגיה פלסטית
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בביה"ח קפלן. בעל ניסיון רב בתחום.
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו