דלג לתוכן
משמעות בדיקת המוגלובין מסוכר (HbA1C)
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/10/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

מהי משמעות התוצאה 6.4 % hemoglobin a1c אם ערכי הנורמה הם 4.0 עד 6.0?

תשובה:
בדיקת המוגלובין A1C, או ההמוגלובין המסוכר, היא בדיקת דם המשקפת את רמת הסוכר (גלוקוז) הממוצעת בדם במשך 3 החודשים האחרונים. המוגלובין הוא חלבון הנמצא בתאי הדם האדומים. הסוכר שבדם נקשר למולקולת ההמוגלובין, שהופכת להיות מולקולת המוגלובין מסוכר. ככל שרמת הסוכר בדם גבוהה יותר, יותר מולקולות סוכר נקשרות למולקולות המוגלובין. תאי הדם האדומים בגוף מתחדשים כל שלושה חודשים בערך, ולכן רמת המוגלובין המסוכר בתאי הדם, משקפת את רמת הסוכר בדם ב-3 החדשים האחרונים. הבדיקה היא כלי חשוב בהערכת איזון המחלה בקרב חולי סוכרת. נהוג לבצע אותה אחת ל-3 עד 6 חודשים לכל חולה סוכרת, כדי להעריך את מצב המחלה ולהחליט על המשך הטיפול או שינוי הטיפול, בהתאם לתוצאה. מניחים כיום שניתן למנוע חלק מסיבוכי מחלת הסוכרת (נזק לכלי דם גדולים בלב ובמוח) על ידי שמירה על איזון קפדני של ערכי המוגלובין A1C. ההמלצה עבור חולי סוכרת היא לשמור על רמת המוגלובין A1C מתחת ל-7. הבדיקה אינה נחשבת מתאימה לאבחנת סוכרת באנשים בריאים. איחולי בריאות ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 39 חוות דעת )
"נותחתי ע"י ד"ר פדות, מרגע ההגעה קבלתי הסבר מקצועי על כל תהליך הקבלה הניתוח והשחרור וכן הסבר לאורך כל תהליך הניתוח, בגמר הניתוח המוצלח קבלתי הסבר מפורט על המשך הטיפול בבית כולל תאריך לביקורת."
ד"ר עמנואל סגייה
ד"ר עמנואל סגייה כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"dr sagiya was sensitive to the child's age, medical history and needed treatment. she explained treatment and surgery to a good understanding. most important for me as a mother is to say: i was confident that i leave my daughter in trustworthy and capable hands"
ד"ר אסף אלבגלי
ד"ר אסף אלבגלי אורתופדיה
מנהל שירות ביחידת כף רגל בבית חולים איכילוב
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו