דלג לתוכן
הנחיות תזונתיות לטיפול בגזים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/10/2009
2 דקות קריאה
שאלה:

אני חיילת בת 19, אוכלת 3 ארוחות מסודרות ביום, בבוקר (6:30) כריך עם גבינה צהובה או לבנה, ירקות ושוקו. בצהריים (12:30) אורז, אטריות פתיתים, פירה עם סלטים, לפעמים מנת בשר קטנה, ובערב (בסביבות 19:00) כריך או קורנפלייקס עם חלב. בין הארוחות אני אוכלת פרוסת לחם עם גבינה, עוגיה, פרי או מעדן חלב. אני שותה כליטר מים ביום. אחרי ארוחת הצהריים אני סובלת מגזים, נפיחות וכבדות בבטן. האם כדאי להתחיל לקחת כדורי פחם? מה המינון המומלץ ואיך לשנות את הרגלי התזונה? יש לקחת בחשבון כי אני אוכלת בבסיס בלבד, ואין לנו מבחר גדול.

תשובה:
מוצרי מזון שונים עלולים לגרום לנפיחות וגזים. אנשים שונים מגיבים בצורה שונה לאותם מזונות, ולכן הפתרון הוא אישי, ויש להגיע אליו על ידי ניסוי וטעייה. ידוע שמזונות מסוימים נוטים לגרום להופעה של יותר גזים. את יכולה להפחית בכל שבוע סוג אחר של מזון מהתפריט ולבדוק מה עוזר לך. אלה מזונות שמומלץ לבדוק אם הם הגורמים לבעיה: קטניות: שעועית לבנה, אפונה, גרגרי חומוס, עדשים, פולי סויה ברוקלי, כרוב לבן/אדום, כרובית, כרישה משקאות מוגזים ובירה ממתיקים מלאכותיים (הנמצאים במזונות ומשקאות דיאטטיים, מסטיקים וסוכריות) חלב ומוצרי חלב (יוגורטים, גבינות) מזונות עתירי סיבים כגון לחם מקמח חיטה מלא או שיפון מלא המצלצות נוספות: מומלץ לא ללעוס מסטיקים, רצוי להמעיט בשתיית קפאין, ויש להקפיד על אכילה איטית ובפה סגור. שתיית תה קמומיל או תה שומר עשויה להקל על תחושת הנפיחות. חשוב לאכול ארוחות קטנות, ללעוס היטב ולאכול לאט. אם השינוי בתזונה לא עוזר, ישנו טיפול תרופתי של בכדורי פחם. את המרשם וההנחיות לנטילת התרופה תקבלי מרופא/ת המשפחה. התפריט שאותו את צורכת היום אכן מסודר, מגוון ומאוזן. איני ממליצה לשנות אותו מלבד לצורך הבדיקות שפירטתי. מומלץ להגדיל את שתיית המים ל-2 ליטר מים ביום. בברכה, נטע מלחי -דיאטנית קלינית דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il
רופאים בתחום
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
ד"ר יזהר ארז
ד"ר יזהר ארז יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 74 חוות דעת )
"דר ארז יזהר יסודי, סבלני ומסביר כמו שצריך. ממליצים בחום"
ד"ר נתנאל הורוביץ
ד"ר נתנאל הורוביץ המטולוגיה
יושב ראש האיגוד הישראלי להמטולוגיה ורפואת עירויים ומנהל היחידה לטיפול יום במערך ההמטולוגי , הקריה הרפואית רמב"ם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו