דלג לתוכן
נער שסובל מאקנה ומהסס לגבי טיפול ברואקוטן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/10/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 17 וסובל מאקנה כבר 4 שנים, וזה מאוד מפריע לחיי היום יום. האם יש איזשהו טיפול אחר שיעלים את זה? מינוציקלין לא עוזר לי כלל. אני רוצה שזה סוף סוף ייעלם. בינתיים אני אוכל כמה שפחות ואז זה נעלם, אבל זה פוגע בי גופנית. רופא המשפחה הופתע שעוד לא נעלם לי האקנה, הוא אמר לי שרואקוטן יעזור לי מאוד. אני יודע שצריך לקחת אותו במשך כחצי שנה, אבל יש לזה הרבה תופעות לוואי שיכולות להזיק לי למרות שהן חולפות. במיוחד אני חושש מעצירת הגדילה לגובה. האם רואקוטן יכול לגרום לעצירת הגדילה? האם יש טיפול אחר שמסדיר את בעיית ההורמונים שגורמים לאקנה?

תשובה:
ניתן להבין שאתה נמצא במעקב וטיפול של רופא עור כבר זה כמה שנים, וכי ניסית מגוון של שיטות ודרכים להעלים את האקנה, כולל טיפול אנטיביוטי, ללא הצלחה מרובה. הטיפול ברואקוטן מיועד בדיוק למקרים כגון אלה, כקו טיפול שניוני או שלישוני, לכן אני חושב שהמלצת הרופא שלך במקום. עצירת גובה לא מופיעה במגוון תופעות הלוואי של הרואקוטן, ואינני מבין מדוע אתה חושש דווקא מתסמין זה. תרופת הרואקוטן אכן ניתנת לשלושה חודשים עד חצי שנה וטומנת בחובה סכנה להתפתחות תופעות לוואי, אך בדיוק בגלל זה המטופלים בה נמצאים במעקב חודשי של הרופא המטפל על ידי בדיקות דם ובדיקות גופניות. להלן לינק לפירוט על התרופה כפי שמופיע באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=14
רופאים בתחום
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
ד"ר גיל לוי
ד"ר גיל לוי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל היחידה לרפואת רצפת האגן בבית החולים האוניברסיטאי, אסותא אשדוד
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו