שאלה - דרכים להתמודדות עם כאבי גב

השאלה:
במוצאי יום כיפור עשיתי תנועה לא נכונה בהרמת קערה מלאה מים שמשקלה כעשרה קילוגרם. מספר דקות אחרי שהרמתי את הקערה התכופפתי, ובאותו רגע הרגשתי כאב חזק בחלק התחתון של הגב, מה שגרם לי ליפול קדימה בלי אפשרות להתיישר ולהזיז את הגב ולסבול מכאבים עזים. כשעתי


תשובה:

ראשית, ממליץ לקרא תשובה עם ידע כללי בנושא:

טיפולי הפיזיותרפיה מועילים לכאבי גב תחתון, ויש מחקרים רבים התומכים בכך.
כאבי גב הם אחד הנושאים הנפוצים ביותר עימם מתמודדת הרפואה בעולם המודרני.
כשמונים אחוז מכלל האוכלוסייה סבלו או סובלים מכאבי גב בשלבי חייהם השונים.
בדרך כלל ניתן למנוע כאבי גב על ידי שמירה ושימוש נכון בגב, הכרת הסיבות לכאבים, והדרכים למניעתן.

עמוד השדרה הינו רצף של 33 חוליות מהצוואר לעצם הזנב.
החוליות יוצרות את עקומות עמוד השדרה (העקומה המותנית, הגבית והצווארית).
שמירה על 3 העקומות בעמדה נכונה מבטיחה פיזור אחיד וטוב של משקל הגוף ומניעת אזורי לחץ כואבים.

בנוסף - שרירי הבטן, העכוז והירכיים תומכים ב-3 העקומות ומאפשרים תנועה חופשית, ויש לשמור על השרירים חזקים וגמישים.

בין החוליות ישנם מפרקים גמישים המאפשרים תנועות רחבות.
גמישות מפרקי הגב ,הירכיים, והקרסוליים חשובה גם כן.

בין כל 2 חוליות מונח דיסק המעניק גמישות ומתפקד כבולם זעזועים. הדיסק בנוי מטבעות סחוס מסיביות ובמרכזן גוש נוזלי.

גורמים נפוצים לכאבי גב :
יציבה לקויה ושימוש לא נכון בגוף בזמן עבודה ובמנוחה
חוסר גמישות וכושר גופני ירוד
תוחלת חיים ארוכה
תורשה
שינויים ניווניים במפרקי החוליות
תאונות

את מבנה השלד והשרירים אנו מקבלים בירושה מהורינו.
מכיוון שתוחלת החיים שלנו התארכה, השלד והשרירים שלנו נאלצים להתמודד עם עומסים שנים רבות.
הדבר גורם להתפתחות שינויים ניווניים במפרקים .אל הבלאי הטבעי מצטרפות תאונות וכושר ירוד,חוסר הקפדה על יציבה נכונה ושימוש בלתי נכון בעבודה ומנוחה.
עד כאן ההקדמה הכללית לכאב.

אני ממליץ -
התחל פעילות גופנית סדירה 3 פעמים בשבוע למשך 45 דקות. התחל מיכולת בסיסית אותה אתה מסוגל לבצע, ועלה ממנה בהדרגה ובנחישות תוך התגברות על כאב.

הקפד לעשות הפסקה בה תשלב תרגילי שחרור לגב כל שעה - גופנו זקוק לתנועה.

http://www.med.umich.edu/1libr/sma/sma_xupperba_art.htm

מידע נוסף אודות כאבי גב




רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!