דלג לתוכן
האם הרפס זוסטר מדבק?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 16/10/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 52. לפני מספר ימים רופאת המשפחה איבחנה שיש לי הרפס זוסטר בגב. אני מטופלת בזובירקס 5 ביום. שאלתי היא: בתי בהריון בשבוע 10. חוץ מנשיקה על הלחי לא היה שום מגע. בנוסף, הנכד בן השלוש נמצא איתי לעיתים קרובות. האם יש סכנת הדבקה, ואם כן - מה עלינו לעשות?

תשובה:
הרפס זוסטר (שלבקת חוגרת) אינו אלא התפרצות של הנגיף הגורם לאבעבועות רוח. הנגיף עלול להיות מאוד מדביק כשהוא על פני כל הגוף כמו באבעבועות רוח. במקרה של שלבקת חוגרת מקומית, כפי שכנראה המצב אצלך, הנגיף מדביק רק אם היה מגע עם הנגעים. אבל, לעיתים אנו מגרדים מבלי משים את הנגע ואז מחבקים את אהובינו, כך שבהחלט יכולה להתרחש העברה. מה שצריך לדעת זה אם בתך ונכדך חלו בעבר באבעבועות רוח. במידה וכן, הם מוגנים. במידה ולא - הם עלולים להידבק. לגבי הנכד איני מודאג כיוון שבילדים בגיל זה המחלה פשוטה יחסית ומעניקה חסינות לכל החיים. ואולם, בנשים הרות המחלה יכולה להיות קשה יותר, ועל כן: אם היא חלתה בעבר באבעבועות רוח או בשלבקת חוגרת, לא הייתי מודאג כלל, ואולם אם היא לא לקתה במחלות אלו, הייתי מבצע בדיקת נוגדנים לנגיף. אם הבדיקה חיובית - אין מה לדאוג, כיוון שזו עדות לכך שהיא חלתה בעבר ומחוסנת כיום. לעומת זאת, אם הבדיקה שלילית, הייתי עוקב אחריה באדיקות, מתייעץ ברופא גינקולוג או מומחה למחלות זיהומיות לגבי המשך מניעה וטיפול. בברכה דר' איציק לוי מומחה לפנימית ומחלות זיהומיות
רופאים בתחום
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור כירורגיה
5.0
( 6 חוות דעת )
"ד״ר שמעונוביץ מקסימה ורגישה וסבלנית וזה מאוד עוזר לחווית הטיפול"
ד"ר דוד מילאטינר
ד"ר דוד מילאטינר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים וכירורגיה גינקולוגית
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו