דלג לתוכן
טיפול בכאבים נוירופתיים אחרי שלבקת חוגרת
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/10/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אימי לקתה בהרפס זוסטר וסובלת מכאבים נוירופתיים עזים. אבקש לברר איזו תרופה עדיפה בשבילה: סימבלטה או ליריקה? אימי ניסתה כדור אחד של סימבלטה אך לא יכלה לסבול את תופעות הלוואי. מצאתי אינטראקציה עם התרופות Carvedexxon וקומדין שאותן היא לוקחת, וייתכן שחלק מהתחושות היו קשורות לאינטראקציה עם Carvedexxon. אשר לליריקה, רופא המשפחה לא רוצה לקחת על אחריותו לרשום אותה. מה דעתך?

תשובה:
סימבלטה, או Duloxetine, היא תרופה המעכבת ספיגה חוזרת של סרוטונין ונוראפינפרין במוח. יש לה מספר תופעות לוואי, והשכיחות שבהן מערבות את מערכת העיכול ובראשן בחילה, המדווחת בעד 30% מהחולים. תופעת לוואי זו בדרך כלל עוברת בהמשך השימוש. לא מצאתי אינטראקציה שלילית בין סימבלטה לבין Carvedexxon. מה שכן, נטילה משותפת של קומדין עם סימבלטה מעלה סיכון לדימומים, ויש לנטר את רמת ה- INR, ובמידת הצורך להנמיך את מינון הקומדין. לגבי ליריקה, או Pregabalin, לא מצאתי אינטראקציה שלילית עם Carvedexxon או עם קומדין. ישנן אזהרות לגבי חולים באי-ספיקת לב, אי ספיקת כליות ועוד, אך לא ידועות לי מחלות הרקע של אמך, ולכן לא ברור לי מה היה הקו המנחה בשיקול דעתו של הרופא המטפל. כאבים נוירופתיים אחרי הרפס זוסטר עלולים להימשך זמן רב ולהסב סבל משמעותי. אם זהו המצב הייתי מציעה לכם לפנות למרפאת כאב, כמקובל במקרים אלו. בברכת רפואה שלמה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד״ר שמעונוביץ רופאה נהדרת, מקצועית ביותר ובו זמנית נעימה ואדיבה. היא מסורה בצורה יוצאת דופן. אני ממליצה בחום לכל מי שתרצה לבחור בד״ר מיכל שמעונוביץ!!"
פרופ' דניאל לנדאו
פרופ' דניאל לנדאו ילדים
5.0
( 21 חוות דעת )
"חווית טיפול טובה ומקצועית"
ד"ר בוריס סחנוביץ
ד"ר בוריס סחנוביץ יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
רופא בכיר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו