דלג לתוכן
הסבר לתוצאות בדיקות נוגדנים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/10/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 31. עשיתי בדיקות דם כלליות והיה בבדיקות משהו שקצת הבהיל אותי: antistreptolysin o התוצאה היתה 448 וערכי הנורמה הם 230-0. c reactive protein התוצאה היתה 0.39 וערכים הנורמה: 0.50-0.00. rheumatoid factor תוצאה: 9.810000 > וערכי הנורמה: 15.00-0.00. האם אפשר לקבל הסבר? קיבלתי מהרופא משפחה אתופאן ואלגוליזין למשך 10 ימים עקב כאבי גב עזים.

תשובה:
antistreptolysin o הוא מדד של רמת הנוגדנים נגד רכיב של חיידק הסטרפטוקוק. רמה גבוהה של antistreptolysin o מעידה על כך שנדבקת בחיידק בחודשים האחרונים. רמת antistreptolysin o נשארת גבוהה גם כמה חודשים אחרי ההידבקות, ולכן לא ניתן לומר מתי התרחשה. האם חלית בדלקת גרון בחודשים האחרונים? בדיקה זו משמשת בדרך כלל לאבחון של סיבוכים לאחר דלקת מסטרפטוקוק, כאשר רוצים לקבוע מה הסיבה להם. למשל, דלקת כליות או מחלת פרקים שלעיתים עלולות להיות סיבוך מאוחר של דלקת גרון סטרפטוקוקלית שלא טופלה באנטיביוטיקה. c-reactive protein הוא מדד כללי למצבי דלקת בגוף. ערכו תקין בבדיקתך. rheumatoid factor הוא נוגדן שרמתו עולה במחלות מפרקים מסוימות. ערכו תקין בבדיקתך. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
מרפאת מרקוביץ'- מרכז מומחים ברפואת שיניים
מרפאת מרקוביץ'- מרכז מומחים ברפואת שיניים רפואת שיניים
4.9
( 31 חוות דעת )
"רופא אדיב ומקצועי"
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר
ד"ר ולדימיר וייסרטרייגר רפואה אסתטית
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו